Gå till innehåll

SWC 160 problem


Spectra

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag har sånna jäkla problem att få min skummare att fungera.

När jag satte på den så öppna jag alla ventiler på Max och sedan vänta jag i tre dgr på att den skulle "breaka in" vilkett aldrig hände.

Den står 9inch ner vilkett skall vara det ultimata för denna modell.

Jag var tvungen vrida om ventilerna själv så det börja bubbla över. Fick till rätt bra flöde och ett fint lätt lödder.

Men bara 12 timmar senare så sluta det och det är helt omöjligt att få till ett bra läge. Speciellt eftersom det dunstar ca 2 liter om dagen.

Så antingen bubblar det utav "@&€&€&@ike och koppen blir full på 1timma eller så bubblar det inte över ngting.

Helt omöjligt att hitta ett läge som håller mer än 10 timmar.

Man skulle kunna tro att eftersom det dunstar så sjunker vatten nivån. Men den sjunker inte i den sektionen av sumpen. Utan den sjunker ungefär 2cm i nästa sektion. Sektionen som skummaren står i är vatten mängden konstant 9tum/inch.

02f8b469-1cbe-b267.jpg

Jätte tacksam för tips

Postat via iphone & Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min står i 20cm vatten. Jag kan inte påstå att den är jätteenkel på något sätt men nog är den hyffsat jämn. Det tar ju ett tag för den att bli inkörd. Rengjorde du den i vinäger innan?

Lite beroende på hur mycket man matar i akvariet etc är den mer eller mindre bra på att producera gegga. Jag våtskummar kanske 2,5dl om dagen, rengör den var tredje dag. Tålamod tills den är inkörd kanske ... ?

Det dunstar lika mycket i min burk, men jag har jämn nivå till skummaren precis som du.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vinäger är en ättika. Så det går jättebra.

Sent from phone

Jojo, skrev bara att det inte är optimalt, i regel blandas det ju i massa bös i vinäger.

Finns ju en del olika att välja på, balsam, vitvin, äppelcider mm...

Ättikan är renare, åtminstone ur min synvinkel.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe. Jag förstår. Jag ska inte använda "iltanio de balsamico" alltså :)

Men som sagt rengjorde den häromdagen och har igentligen samma problem endå. Det var enklare nu när man såg ngt å den var ren att få ett bra flöde men 12 timmar senare nät vatten nivån sjunkit i sissta kammaren i sumpen. (där skummaren, INTE står och vatten nivån i skumkammaren är hela tiden den samma) så hade skummaren slutat skumma. Alltså det skummar men inte över kanten så det rinner ut i koppen. Och sedan när jag sätter på osmosen och den står i droppar i dem två litrarna på ca 40min så helt plötsligt skummar skummaren över och fyller koppen på 30 SEK.

Börjar bli riktigt irriterande detta. :(

Postat via iphone & Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...