Gå till innehåll

Kranvatten i göteborg


Manks

Rekommenderade inlägg

Jag skulle säga att kranvattnet ej är så bra, vi har en heldel silikat i vattnet.

Jag har inte mätt det själv men trovärdiga källor säger detta.

Du kan ju ta lite vatten och skicka till något labb så kan du se hur det är.

Jag kör med osmos för att vara på den säkra sidan, det kan ju ibland bli toppar vilket kan skapa algblommningar. Inte skoj alls.

Mvh

Torbjörn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm. Jag vet att osmos är rekomenderat hur som. Men jag ahr råd att antingen starta karet den här månaden, eller köpa osmos. Om jag köper osmos får jag vänta ungefär två månader till jag kan starta karet... Osmos skall ändå inhandlas vart efter tiden lider.

Jag vill så gärna starta upp. *suck* Denna eviga väntan på lottovinsten

Men tack för det snabba svaret

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den som väntar på något gott... Håhåjaja. Då blir det till att vänta. Kan lika gärna vänta en månad till och skaffa en MH då... och spara till ett större kar och... tja. Får väl sätta stopp någonstans ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte? Jag har sagt åt flickvännen att slå mig när det går överstyr. Inte för att det skulle hjälpa, men hon kanske skulle tycka att det känns bättre då.

Börjar inte den här tråden braka iväg lite väl off topic redan efter 5 inlägg?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var på marinakvariet i lördags och de hade fyllt på avdunstat vatten i ett kar utan osmosvatten och det såg inte grannt ut. Mycket brunalger.

Finns det inte någon vänlig själ i trakterna som kan hjälpa dig med vatten för uppstart?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, det var något sådant jag letade efter. Hittar dock inte silikat, vad heter det på kemistspråk? Ska iofs ändå inhandla osmos för att få en bra start på min saltvattenskarriär så jag inte blir avskräckt.

Känns bra att ha fått reda på att man dricker arsenik och cyanid....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska du starta akvariet, när du med största sannolikhet kommer att få ett akvarium som är bajsbrunt av brunalger ?

Både du och flickvännen blir besvikna,

fast på olika sätt....att få stryk av flickvännen gör bara ont......

Vitsen är väl att man ska ha ett snyggt och vackert avkarium!

Mitt tips är att vänta eller att tillfälligt byta till en billigare hobby.

(vis av dyrköpta erfarenheter)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...