Gå till innehåll

Timer till 250W MH?


Wigge

Rekommenderade inlägg

Oftast fungerar de digitala om de är klassade för 3600 W (16 A, 230 V) Jag har haft 150 watts på just Klasses billiga elektroniska timrar - de som är nästan kubiska - men som sagt - att förstå programeringen - det är ett helsike. annars så rekommenderar jag som akutmottagning ett mellanliggande relä, helst tvåpoligt som klarar 16 A också.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

när man kör manuellt så måste man slå över till automatik från rätt håll.

Här har vi ju det, den ultimata ondskan! Fy vad jag avskyr denna funktionen! Det är obegripligt egentligen hur de kan göra gränssnittet så svåranvänt till en vanlig timer. Jag har programmeringsbakgrund och tycker den ändå var tuff(med en timme och nogrannt studerande av manualen gick det såklart). Kan inte förstår hur de tänkt sig att en vanlig Svensson ska få för sig att sitta ned och luska ut hur den ska programmeras. Det hade tom varit bättre om den haft en USB kontakt och man fått programmera den i datorn...

Annars gillar jag dessa timers, automatisk omställning till sommartid, går smidigt att ställa in mer precist och de tappar inte tiden av ett strömavbrott.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...