Gå till innehåll

Norberg´s 950Liters akvarium


Norberg

Rekommenderade inlägg

  • Svar 300
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

vad är det du har på botten är det sjöäpplen ?

Det är vanliga sjöborrar! Den sorten som heter Mespilia globulus har jag för mig!

Peter jag har ca 90-100 kg levande sten i akvariet! Jag kanske ska stoppa i lite till men jag får se hur det blir med det! Cirkulationen sköts för tillfället av 1 Tunze Stream på 12000 l/h, 1 Red Dragon på 6500 l/h och några maxijettar! Så jag skulle behöva någon Tunze Stream till! Och du är välkomen på en fika när du vill Peter!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag tycker det är gott att ha lite djup på akvariet! Så inte fiskarna bara simmar framm och tillbaka utan även kan simma lite i djupled också!

Helt rätt gissat Daniel! Inte kan man bara ha 11 småfiskar inte! Jag kommer att skaffa lite roliga firrar allteftersom! Jag har fastnat för gyltor så det blir många sånna har jag tänkt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte ha ett stim med Apogon Leptacanthus! Hittils har jag bara fått tag i 3 st men hoppas på att få tag i fler! De är trevliga och ser ut som "tetror"!!! De går också i stim, dvs täta så det ser ut som ett stim i akvariet! I länken nedan finns några trevliga bilder på denna Kardinal fisk!

http://reefkeeping.com/issues/2005-02/totm/index.htm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker också att det här med djup i akvariet är trevligt, jag har ju bara 80 i mitt stora men det kommer nog bli hyfsat. En annan trevlig sak är att man kan bygga inredningen så att fiskarna även kan röra sig bakom den och inte bara framför och i. Jag vill definitivt ha ett stim med fiskar, det verkar inte vara så många som har det, och jag tycker det är så jäkla snyggt. Gyltor av olika sorter kan vara riktigt trevligt, de år ju roliga fiskar. Än en gång riktigt snyggt, hoppas man får ta en titt om man har vägarna förbi Linköping igen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...