Marcus- Postat 19 september 2012 Dela Postat 19 september 2012 (ändrat) Tänkte kolla med er om ni har några förslag att ge mig.Bredden är 11 cm så frågan är hur jag på bästa sätt gör peilare osv med Ls med bara 11 cm. Blir ju till att hacka sönder sten mefrågan är hur man fäster små stenar på varandra på bästa sätt så det inte syns...kan man använda någon form av cementliknande för att fästa i hop dem....måste ju sen bygga lite så att fiskarna kan simma med.kört fast lite i detta projekt så har ni några bra förslag så fyll gärna ut. Ändrat 19 september 2012 av Marcus- Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 19 september 2012 Dela Postat 19 september 2012 Superlim i geleform borde fungera när det är så litet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus- Postat 19 september 2012 Författare Dela Postat 19 september 2012 Är det då ett speciellt superlim eller kan man köpa första bästa på biltema. http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Lim/Superlim-Gel-3624372/Eller är det just en speciell gel form man skall leta efter. Var hittar man annars detta lim? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 20 september 2012 Dela Postat 20 september 2012 Annars kan du ju borra hål i stenen och trä dom på smalt pvc rör.Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus- Postat 20 september 2012 Författare Dela Postat 20 september 2012 Provade borr innan men stenen gick offtast sönder, men då var det stort pvc. Frågan är hur smala pvc rör det finns? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addeanstad Postat 20 september 2012 Dela Postat 20 september 2012 Köp ett kvalitets lim. Finns ett ämne i de billiga som inte är så bra för akvarier har jag för mig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 20 september 2012 Dela Postat 20 september 2012 Det finns ett par enkla alternativ för detta, Reef Bond eller KZ´s korallim.Båda är sementliknande och kan lätt efterlikna Ls om man bearbetar dom lite efter att dom torkat, ofta så behövs inte detta.Du kan använda PVC stavar eller superlim alt. limpistol för att stadga upp stenen innan du använder sementen för att snygga till övergångarna och stabilisera det hela.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Marcus- Postat 20 september 2012 Författare Dela Postat 20 september 2012 Najs tackar.... Skall labba lite Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Piraterna Postat 20 september 2012 Dela Postat 20 september 2012 jag har använt biltemas superlim i över ett år och en hel del funkar fint. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.