jonte_j Postat 23 september 2012 Dela Postat 23 september 2012 Söker bilder på clownägg, någon som har?Har försökt leta både här och på google men hittar inga klara bilderSkickad från min iPad med Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 23 september 2012 Dela Postat 23 september 2012 http://www.google.se/search?q=clownfish+eggs&aq=f&sugexp=chrome,mod%3D15&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=n2pfUO2GKObS4QS1l4DQCg&biw=1024&bih=653&sei=p2pfULxd5aLiBPnkgXASökning på google bilder efter Clownfish eggs gav ovanstående resultat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Samelin Postat 23 september 2012 Dela Postat 23 september 2012 här får du flera bilder från 1-9 dagar... måste zooma in för att se. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 23 september 2012 Dela Postat 23 september 2012 Söker bilder på clownägg, någon som har?Har försökt leta både här och på google men hittar inga klara bilderSkickad från min iPad med Tapatalk HDFår jag fråga varför du vill ha de .? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonte_j Postat 23 september 2012 Författare Dela Postat 23 september 2012 Fick konstiga gulaktiga prickar på en sten där clownerna brukar hänga. De har typ sugit på stenen i nån vecka innan. Prickarna ser precis ut som bilderna ovan, fast gulare.Skickad från min iPad med Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 24 september 2012 Dela Postat 24 september 2012 Det är nog ägg. Clownerna pickar på den plats där de ska lägga äggen för att få bort skit och annat som försämre äggens möjligheter att fästa på ytan. Äggen börjar som gul/orange-färgade och blir sedan grå/silver.Brukar hanen vara vid de gula prickarna och "vifta"? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonte_j Postat 24 september 2012 Författare Dela Postat 24 september 2012 Tycker de är där hela tiden och viftar båda två. Hur vet man vilken som är hona/hanen? Skickad från min iPad med Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
StoffeSwe Postat 24 september 2012 Dela Postat 24 september 2012 Honan är större än hanen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonte_j Postat 24 september 2012 Författare Dela Postat 24 september 2012 Ok, då har man lärt sig något idag också Skickad från min iPad med Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 24 september 2012 Dela Postat 24 september 2012 Ok, då har man lärt sig något idag också Skickad från min iPad med Tapatalk HDDe där liknar inte ägg. Mina clowner har ägg som bäst. Sjätte gången i rad på lite över 2 månader bara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 24 september 2012 Dela Postat 24 september 2012 De där liknar inte ägg. Mina clowner har ägg som bäst. Sjätte gången i rad på lite över 2 månader bara.Jag skulle nog tro att det är ägg, olika clowner har säkert olika utseende på äggen. De på bilden ovan liknar dessa tex som är 3 dagar gamla ägg från A. percula:http://www.augsburg.edu/home/biology/photoofmonth/clownfishegg-whole.jpg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonte_j Postat 24 september 2012 Författare Dela Postat 24 september 2012 Hur ser man skillnaden på Percula och Occelaris? Vet inte riktigt vad det är för clowner jag har.Honan ser ut så här iaf: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 24 september 2012 Dela Postat 24 september 2012 det ser ut som en occelaris då perculan har en lite "tagg" vid ögat=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 24 september 2012 Dela Postat 24 september 2012 har jag för mig=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pegekin Postat 24 september 2012 Dela Postat 24 september 2012 Ok Jimmy.....Jag tror nog att du har rätt faktiskt! Såg oxå det nu när jag kolla på datorn,såg de int så bra på telefonen,(erfarenhet vinner) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonte_j Postat 25 september 2012 Författare Dela Postat 25 september 2012 Nu har äggen plötsligt försvunnit Kan det vara mina eremiter som är bovarna?Skickad från min iPad med Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 26 september 2012 Dela Postat 26 september 2012 Något har förmodligen ätit upp dom, inte ovanligt att clownerna gör det själva.Framförallt dom första läggningarna.Kan vara eremiterna med.Ynglen hade ändå inte klarat sig i karet.Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.