Janne Postat 27 september 2013 Författare Postat 27 september 2013 Otroligt vackert! Hur kommer det sig att man känner sig tvungen att "uppgradera" ljuset när det bevisligen fungerar så bra som det gör. ;-)Att MH fungerar är nog alla överens om, men det finns några negativa sidor också. De skapar en massa värme även när man inte vill ha den(sommar). Varje gång man måste köpa nya lampor och när man ska betala elräkningen. Med LED tekniken så kan man skräddarsy både färgtemperaturen och mängden ljus t.o.m. över dygnet det attraherar mig. Det fina med LED också är att man får glittret precis som med MH, T5 var aldrig min grej beroende på det sterila ljuset utan skuggor inget liv./JanneSkickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Citera
Janne Postat 29 september 2013 Författare Postat 29 september 2013 Två tabels från fraggkaret som börjar färga ut, ska ut i visningkaret när det finns plats där./Janne Citera
Lasse Postat 29 september 2013 Postat 29 september 2013 Har du bra erfarenheter med 18 wattarna till fraggkaret?MVH Lasse Citera
Janne Postat 29 september 2013 Författare Postat 29 september 2013 Ja det tycker jag, de två tidigare har ju färgat ur bra under ljuset.Här kommer några som vuxit upp under det, det har gått ett hundratal fraggar under sommaren som vuxit bra.Det enda negativa är spridningsvinkeln som vi snackat om tidigare./Janne Citera
Andreas N Postat 29 september 2013 Postat 29 september 2013 En riktig inspirationskälla till ett fungerande zeovit akvarie detta..... jag går i planer att dra igång med zeovit och tycker du verkar ha koll på saker o ting. Citera
BroderIsak Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Helt otroligt vackert Janne!! Det är när man ser en burk som din som man blir så jädra sugen på att starta igen. Hatten av Janne du vet vad du sysslar med - Citera
Janne Postat 6 oktober 2013 Författare Postat 6 oktober 2013 Tack, kul att höra från dig, det var några år sen vi brukad ses vid korallsändningarna på revet. Hör av dig om du drar igång igen, så kan jag bidra med fraggar./JanneSkickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Citera
BroderIsak Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Ha ha ha ja det var tider det när vi slogs i lådorna om alla nya koraller. Flyttar till hus i Januari - Så vi får se vad som händer . Har ju bara haft hörn burkar i mitt liv . Så det skulle va kul å få prova å ha ett rakt för en gångs skull. Snällt av dig att sponsra på fraggar ...- Citera
wrang Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Tack, kul att höra från dig, det var några år sen vi brukad ses vid korallsändningarna på revet. Hör av dig om du drar igång igen, så kan jag bidra med fraggar./JanneSkickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Ha ha ha ja det var tider det när vi slogs i lådorna om alla nya koraller. Flyttar till hus i Januari - Så vi får se vad som händer . Har ju bara haft hörn burkar i mitt liv . Så det skulle va kul å få prova å ha ett rakt för en gångs skull. Snällt av dig att sponsra på fraggar ...-Men hallå grymt duktiga båda två som jag glädjs att läsa om era akvarium. You rocks-Tummen upp Konstigt nog så är det några på varje sida av sverige som håller måttet år efter år. Citera
Janne Postat 6 oktober 2013 Författare Postat 6 oktober 2013 Tack Christian, men det finns ju grym kille som gjort det möjligt att umgås på det här viset också, tack för det./JanneSkickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Citera
BroderIsak Postat 6 oktober 2013 Postat 6 oktober 2013 Men hallå grymt duktiga båda två som jag glädjs att läsa om era akvarium. You rocks-Tummen upp Konstigt nog så är det några på varje sida av sverige som håller måttet år efter år.Oj oj Tack för dom fina orden Christian.!! Men som Janne säger ,utan dig hade vi nog inte träffats Janne å jag å självklart resten av Salt Sverige Citera
Janne Postat 9 september 2014 Författare Postat 9 september 2014 Fortsättning sker i den nya tråden Jannes Rev 4.1/Janne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.