Blåbert Postat 8 oktober 2012 Dela Postat 8 oktober 2012 Gårmdet inte att köpa en ny impeller?Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 8 oktober 2012 Dela Postat 8 oktober 2012 Den keramiska axeln är ingjuten i impellern, så du måste tyvärr köpa en ny impeller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
patrikk Postat 8 oktober 2012 Författare Dela Postat 8 oktober 2012 @Blåbertju klart man kan men det kom förslag på att bara byta ut axeln@Gregerok tack det för svaret det var det som jag trodde. nu ska vi se hur lång tid det tar för de butiker i Sverige och D-D för att svara på mina frågor ang att beställa en. det har gått 24h sen jag mailade dem men ingen har svarat än.keramisk axel var det dock inte på min impeller hade varit bra för då kanske det hade hållt bättre. Någon som vet om man kan sätta i en impeller med keramisk axel i min pump eller det måste vara likadan i plast?Nu vet jag inte om man får lov att göra så här ( ber om ursäkt i så fall). Jag vet att det finns en del av er som har butiker så tänkte om ni har lust så får ni gärna kolla upp vad det skulle kosta mig att köpa impellern från er samt om man kan få en med keramisk axel till min pump. jag antar att ni inte får/vill skriva priset i tråden men skicka gärna ett PM till mig.som sagt får jag inte fråga så ber jag om ursäkt men hoppas ändå på att några PM slinker ner i min låda. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lunka Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Den skall passa. Det är en uppdatering av den gamla. Tror det är andra bussningar medSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Nä, det finns ingen plastaxel - den är keramisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kjelle Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Det finns 2 olika keramiska axlar en till AB pumpar tillverkade t.o.m 2006 och en till AB pumpar tillverkade från 2007. Så kolla upp vilket tillverkningsår din pump har innan du beställer.Sent from my iPhone 5 using Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.