Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Har en Giesemann 150w MH / 2 x 24 w T5 som är 2 år gammal. 2 olika kontakter för MH:n & T5:orna.

Köpte nya lampor & när jag pluggar i armaturen igen efter bytet lyser ingen av T5:orna. MH:n lyser. Innan jag bytte var det inget fel. Provade de gamla T5:orna och de fungerade inte heller.

Vad kan ha hänt? Hur gå till väga för att fixa detta?

MVH Johan

Postat

Det är som att be en snickare hämta en synvinkel.. (T5 har inte glimtändare..)

Postat
  • Författare

Fungerar inte att vrida på T5:orna.

När jag stoppar i kontakten glimrar det till lite i ena änden i det ena lysröret. Har skruvat upp armaturen & inget verkar vara löst eller glappt.

Kan inget om elektronik så nu skjuter jag från höften: Fel på transformatorn?

Postat

Det kan vara drivdonen som gett upp, men det låter konstigt med tanke på att det fungerade innan.

Testa att spraya lite kontaktspray på socklarna innan du ger dig på att byta drivdon.

Postat

Testa ett av de gamla samt ett nytt rör, tror att ett av de nya kanske är trasigt. Om jag inte har helt fel så tror jag båda rören måste vara okej annars tänds inget.

Kan ha fel men det kan vara värt att testa igenom rören då det går ganska fort.

Postat
  • Författare
Testa ett av de gamla samt ett nytt rör, tror att ett av de nya kanske är trasigt. Om jag inte har helt fel så tror jag båda rören måste vara okej annars tänds inget.

Kan ha fel men det kan vara värt att testa igenom rören då det går ganska fort.