Gå till innehåll

Måla om Giesemann-armatur? (hoppas jag la det i rätt forum)


Mollusken

Rekommenderade inlägg

Halloj!

Har en grå Giesemann MH-armatur som jag skulle vilja måla svart, går det? Någon som har provat och kan rekommendera färgsort? Måste ju vara någon som tål värme iaf och gärna spray. Jag har tyvärr ingen bild på armaturen (sitter på jobbet nu) men det verkar inte vara metall på ovanssidan utan något halvmjukt (värmeisolering?)

/Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en Giesmann Nova MH armatur som jag målat om. Den blev också svart och jag använde Hammarlack. Tror dock inte den finns att spruta utan måste penslas. Tar några dagar innan den torkar men den blir stenhård, lätt att hålla ren och jag tycker den är snygg. Inte helt ofarlig färg att hantera, så läs bruksanvisningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era svar!

Jag vet inte hur varm en sån där blir men jag såg att Hammarlacken verkade klara upp till 150 alt 80 grader "konstant" och det måste ju räcka. Om inte annat för att Ingemar kör med det och det funkar ;) Nackdelen är som sagt om den bara finns som "burk" och inte spray, vill ju helst undvika att det blir ränder efter penseln men det kanske inte blir det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...