Mangebe Postat 12 oktober 2012 Postat 12 oktober 2012 Hej. Undrar vilken tjocklek på glas för att få den bästa hållbarheten för ett mittstagI ett juwel 240? Anledningen jag undrar är att jag ska byta belysning och det jag tittat på är en Maxspect razor armatur . Dock så kommer mitten av armaturen rakt över plast staget nu i karet.Funderar om det går att montera dit två nya i glas och såga bort det gamla eller om det finns någonAnnan lösning på detta?Mvh Magnus Citera
Mr_Ewing Postat 12 oktober 2012 Postat 12 oktober 2012 Räcker nog gott med 6mm glas i så fall. Citera
mikoto Postat 13 oktober 2012 Postat 13 oktober 2012 Men har du råd med 10 mm hade jag tagit det. Vilket stag det blir isf! 1cm glas har stor och bred yta att fästa på och styrkan blir mycket god. En lika bred 10 mm bit som en 6 mm ger nästan dubbel fästyta. Förhoppningsvis är inte prisskillnaden så stor. Citera
wrang Postat 13 oktober 2012 Postat 13 oktober 2012 Vad sitter det idag för tjocklek?Kör samma modellFör att ta bort mittstag så ta en tunn ståltråd å"skär" in i siliconet men även en brytbladskniv funkarSent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera
Mangebe Postat 13 oktober 2012 Författare Postat 13 oktober 2012 Idag sitter det ett svart plaststag som sitter ihop med en plastsarg som går runt karet.. Citera
Akvarielagret Postat 13 oktober 2012 Postat 13 oktober 2012 Om du tar bort förstärkningen som tillverkaren satt dit och något händer kan du få problem med din försäkring Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.