Gå till innehåll

Förslag på bra skummare


Jpson67

Rekommenderade inlägg

Får den kosta vad som helst eller?

I så fall är väll någon Bubble King du ska satsa på.

Jag blev rekommenderad Deltecs nyare Sc1455 till mitt kar som är lika stort.

Kostar 3195kr på triton så var helt klart överkomligt pris och även ett känt märke så det går att få tag i reservdelar till den.

Tyvärr har jag inte hunnit prova något så hur bra den är kan jag bara läsa om på nätet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kanske får tipsa om att du kan göra en egen skummare av ett par petflaskor och en luftpump med en träutströmmare för 20 kronor?kolla you tube o div...vill också tipsa om att tekniken är inte raketforskning utan de tar betalt med hjälp av the de vet inte bättre inom hobbyn..utan har man betalt 3000 spänn för lite plastbitar så??Jag vill inte föringa dessa dyra skummare på marknaden,men det finns alternativ..

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det skulle vara intressant att veta rent vetenskapligt om en egengjord skummare kan konkurrera i en vattenvolym på säg 130 liter som inte verkar vara en ovanlig volym och samma belastning,nu lever jag ju inte som jag tipsade om och har ingen skummare överhuvudtaget,men jag har en ringa belastning just nu så jag är nyfiken för framtida behov,jag har förstått att skummare inte bara är av godo utan också transporterar vissa spårämnen ur vattnet,är det så?Hur exakt vet man att man får bättre resultat mellan en 3000kronors skummare vs en egenbyggd för 20 kronor + luftpump utan inbillning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådan tjänar man runt 1000kr på om man köper på ebay eftersom de är atman pumpen på dem.

Hört att kvaliteten på den pumpen varierar ganska ordentligt.

Nya på Ebay inkl. frakt ligger de på i stort sett samma pengar. Kan du visa en länk där du får den för 1000kr billigare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är även jag inne på att köpa en ny skummare eftersom min gamla gick sönder och nu är lagad provocoriskt. Ha tittat lite på bubble magus för de verkar vara ganska prisvärda. Har tittat på följande modeller men kan inte avgöra vad som är skillnaden mellan dessa förutom pumparna.

http://www.drakfisken.se/skummare/1448-bubble-magus-155-pro.html

http://www.drakfisken.se/skummare/1446-bubble-magus-180cs.html

http://www.drakfisken.se/skummare/1526-bubble-magus-hero-180.html

Vad är det för skillnader på kon eller raka rör på skummaren??? Har idag en aquacare 1000 v skummare hur är den i jämförelse med dessa????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...