Gå till innehåll

SunBrite F-Series, nån som har någon erfarenhet?


HumAnyt

Rekommenderade inlägg

Tull och moms är ett mindre problem (kompis som bor i USA annars nerskrivning av värdet om säljarna går med på det, tycker jag betalar tillräckligt till staten redan så den moralen har jag inget problem med) och styr möjligheten som inte finns på razorn är det som lockar, och att jag kan få en enhet över mitt 150 kar. Och det är runt en 1000 billigare än razorn fortfarande med frakt.

Men ingen som vet nåt om den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

(kompis som bor i USA annars nerskrivning av värdet om säljarna går med på det, tycker jag betalar tillräckligt till staten redan så den moralen har jag inget problem med)

Inte alltid det går igenom moms o tullfritt med kompisar som skickar.

Och vad händer om sakerna går förlorade/ sönder på vägen?

Var vänder du dig för att få ersättning?

Dessutom är det olagligt.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tull och moms är ett mindre problem (kompis som bor i USA annars nerskrivning av värdet om säljarna går med på det, tycker jag betalar tillräckligt till staten redan så den moralen har jag inget problem med) och styr möjligheten som inte finns på razorn är det som lockar, och att jag kan få en enhet över mitt 150 kar. Och det är runt en 1000 billigare än razorn fortfarande med frakt.

Men ingen som vet nåt om den?

Något så stort som det där är svårt att få igenom tullen. Kom ihåg att du betalar tull på Frakt + varans kostnad. När frakten går på mer än varans kostnad + minimum gränsen för tull så ringer det lite klockor hos dem :)....

Och som tidigare nämts, skulle paketet gå förlorat/bli skadat så är det värdet på fraktsedeln man går efter. Helt enkelt inte värt att skriva ner värdet på något sånt. personligen ber jag bara om nerskrivning på prylar som ligger precis vid gränsen då jag blir riiiktigt irriterad på dem 100kr som posten tar ut för deras "administration" (som förövrigt är värdelös).

Men förövrigt, är problemen måtten så skulle jag satsat på en 160W Maxspect och en 120W iställlet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har skickat både betydligt större och dyrare paket än detta innan som gåva, funkar bra med aldrig missat, då får man tillbaka ersättningen ifall varan skulle gå förlorad med. Vilket dom aldrig gjort och jag beställer minst 20 talet gånger varje år dom sista 5-6 åren, några gånger åker man på tull, oftast inte. Aldrig som gåva, och som sagt, jag kan sova gott även på natten även fast det är olagligt... Kan väl inte rå för att min kompis skickar grejer som jag gillar och behöver? :P

Men det var inte detta jag ville prata om alls. Jag är väl medveten om riskerna med frakten.

Måtten är faktiskt precis lagom med två razor 160w, men jag gillar inte begränsningen gällande styrningen.

Tror det kommer bli en sunbrite f serie v2 när den släpps senare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var någon som skrev att LED var tullfritt. (jag vet inte :))

Tror det är såhär:

Åker sakerna fast i TULLEN så behöver man betala svensk MOMS på varan. Det kan vara så att det inte är någon tull på leds. Importerar man tex. cigarrer så kan man behöver betala en liten peng utöver Momsen. Tror det är denna som brukar benämnas som tull.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...