_Manne_ Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Vackert Lotta! Den lilla isblå rackaren till korall är ju helt fantastisk.. Grymt cool i färgen..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
lottac Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 Ja, den är fin! Tack! Hoppas allt går bra med din nya fisk! :-) Citera
_Manne_ Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Ja, den är fin! Tack! Hoppas allt går bra med din nya fisk! :-)Det måste det, gå bra asså... Har du haft den blå korallen länge ? Tycker den sen nästan enfärgad ut!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
lottac Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 Ett år kanske.... Den är nästan enfärgad. Lite annorlunda färg. Citera
Boerboele Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 [ATTACH=CONFIG]106520[/ATTACH]En Halichoeres kallochroma Vilken snygging!Och fina bilder i övrigt med Citera
alexochingencarina Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Vad har hänt med din gula kirurg? Citera
lottac Postat 10 december 2013 Författare Postat 10 december 2013 Menar du runt ögat? Jag har inte sett det förrän nu, jag vet inte faktiskt.......Vad har hänt med din gula kirurg? Citera
Tomtom Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Min ena ser likadan ut bakom ögat. Den andre har samma fast mycket vagare. Den e mindre om det spelar in kanske.Tommy Citera
lottac Postat 10 december 2013 Författare Postat 10 december 2013 Jag kan tänka att det är den vita linjen som går över kroppen som fortsätter runt ögat. Den är likadan på båda sidor. Citera
_Manne_ Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Lotta , hur har det gått med den lila fraggen ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
lottac Postat 10 december 2013 Författare Postat 10 december 2013 Jodå, den lever men är inte lila än. Jag ska placera den bättre när jag uppgraderar karet. Citera
stigigemla Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Jag tycker det ser ut som en infektion/inflammation i sidolinjen.Kan orsakas av dåligt sköljd fosfatremover eller kol. Eller om de ligger och skaver i en flytande bädd.Det kan också vara bakteriellt. Citera
lottac Postat 10 december 2013 Författare Postat 10 december 2013 Hur menar du att de ligger och skaver? Jag har inte bytt kol på ett tag, har fått hem ny kol idag och bytte för några timmar sen. Blir det bakterier i kolen då? Jag tycker det ser ut som en infektion/inflammation i sidolinjen.Kan orsakas av dåligt sköljd fosfatremover eller kol. Eller om de ligger och skaver i en flytande bädd.Det kan också vara bakteriellt. Citera
stigigemla Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Nej det är nog mer så att partiklar från kolet eller fosfatremovern kommer in i hålorna i fisken och ligger där och skaver. På det sättet orsakar de en inflammation som sprider sig. Kirurger är bland de känsligaste för detta.Hålorna motsvarar våra bihålor men fiskar har många fler. Både motsvarande där vi har vår näsa och sedan efter hela sidolinjen.Om kolet ligger still i ett filter blidas inga partiklar men om man har en flytande bädd i ett filter... Citera
lottac Postat 10 december 2013 Författare Postat 10 december 2013 Jaha, då fick jag lära mig nått nytt! Jag har en eremit som rör upp partiklar ur sanden, kan det bero på det? Citera
stigigemla Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Bara om du har partiklar från dåligt sköljd kol eller fosfatremover i botten.Men denna kirurg har nog haft problemen i en eller två veckor. Citera
lottac Postat 10 december 2013 Författare Postat 10 december 2013 Ok, den är pigg och beter sig som vanligt, kommer det att gå över av sig självt? Citera
lottac Postat 10 december 2013 Författare Postat 10 december 2013 Det har jag inte och jag sköljer alltid kolet. UOTE=stigigemla;567389]Bara om du har partiklar från dåligt sköljd kol eller fosfatremover i botten.Men denna kirurg har nog haft problemen i en eller två veckor. Citera
stigigemla Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Svårt att säga om den återhämtar sig. Hade vi sett ett direkt fel i skötseln skulle det gå att åtgärda. Men vad skall du göra för att det skall läka?Det måste ju finnas någon grund till att den ser sådan ut. Får den tillräckligt med vitaminer t.ex? Tillräckligt med vegetabilisk kost? Citera
lottac Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Jag matar med nori och pellets, ibland fryst artemia. Artemian berikar jag med droppar av vitaminer. Jag har inte gjort några ändringar i min skötsel av karet heller. Citera
stigigemla Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Är det riktig Nori eller rostad vitaminbefriad från ICA? Citera
lottac Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Jag har köpt på ICA, ska köpa annan i helgen så får vi se. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.