pubafton79 Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Jag undrar hur länge man kan hålla osmosvatten i dunk eller om det påverkar kvalitén ju längre man håller den oanvänd? Citera
Wiking Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Med lock på så står det sig i många många månader, om inte mer. Citera
pubafton79 Postat 10 november 2012 Författare Postat 10 november 2012 Okej då behöver jag inte vara orolig att det ska bli dålig. Citera
dr.dator Postat 14 november 2012 Postat 14 november 2012 Bäst är väl också om du låter den stå svalt och mörkt. Dvs inte i solen bredvid ett element.. Citera
Sardellen Postat 14 november 2012 Postat 14 november 2012 Om man har det stående i ett "påfyllningsfack" utan lockBör man ha en pump i som cirkulerar det då eller? Är det någon skillnad på förvaringen av Osmosvatten och Kranvatten? Citera
Slanten Postat 16 november 2012 Postat 16 november 2012 Det är svårt att få både kranvatten och osmosvatten dåligt. Osmosvatten är ju per definition rent, så det finns inget som kan brytas ner och göra vattnet dåligt. Så du behöver inte nån extra cirkulation i påfyllningsfacket. Jag förvarar osmsovatten i månader i 25 liters dunkar utan problem. Citera
Lasse Postat 16 november 2012 Postat 16 november 2012 Det beror lite på dit kranvatten. Näringsnivåer, bakterier och organiskt material. Kommunalt vatten är oftast inga problem med - nästan lika bra som RO men en cirk pump skadar inte.Ro - se slantens svarMVH Lasse Citera
Sardellen Postat 16 november 2012 Postat 16 november 2012 Slanten och Lasse. Tack för era svar. Jag har alltid haft en liten snurra liggande i vattenpåfyllningsfacket, men då kan jag skippa detta.Lasse, du får höra av dig när du ska till "den stora byn med det lilla vattenverket"-Har startat nytt kar nu :-) Citera
Laggeman Postat 16 november 2012 Postat 16 november 2012 Sök, och du skola finna:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?50559-Lagringstid-p%E5-osmosvatten Citera
Sardellen Postat 16 november 2012 Postat 16 november 2012 Tack Lagge.Kruxet är bara att man ibland får väldigt lite respons när man väcker gamla trådar.... då är det lättare att smyga in frågan i en ny tråd :-) Citera
Genne Postat 16 november 2012 Postat 16 november 2012 Om man har det stående i ett "påfyllningsfack" utan lockBör man ha en pump i som cirkulerar det då eller? Är det någon skillnad på förvaringen av Osmosvatten och Kranvatten?Har för mig att om man har osmosvatten i ett öppet kärl börjar det omgående ta till sig olika ämnen från luften/syret och om man då har en cirkulationspump i gång borde rörelsen i vattnet bli större och kontakten med luft/syre bli betydligt större Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.