Gå till innehåll

Tribianis DIY 5 kanals 100W Dreamchip


Tribiani

Rekommenderade inlägg

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag beställde 2 specialchip i samband med den första ordern för att ha i ett experiment med växthus. Det blev inget av så jag använde dem till mitt akvarium - först det ena och sedan det andra. Jag brände några chipp i samband med att jag testade de justerbara linserna. Jag är rätt nöjd med den röda kanalen (kör den bara på ca 15 - 20% av fullt) och sedan så ville jag ha högre Kelvin på de vita. Det ville jag egentligen haft redan från början men den amerikanska låg-Kelvinvallen var omöjlig att bräcka helt vid den tiden. Samtidigt fick jag bra erfarenheter av 470 nm vad det gäller koraller som fluorescerar i skärt/ljusrött. Jag slängde iväg en förfrågan till AC-RC och fick dem tillverkade. Men det blev 5 :) Den största nackdelen med de röda är den låga framspänningen och använder man Jannes driverkort så måste man höja upp den med ett effektmotstånd. Jag har gjort det med bra resultat. Jag kommer att slänga upp dem vad det lider

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter väldigt intressant. Du får gärna lägga upp dina erfarenheter och bilder om du har några. De blå kanalerna eller actinic kanalen på DC klarar jag mig utan nu när jag kör hybridchipen, så där kunde man ju fått med lite rött.

Som det är idag så dimmar jag ner Dreamchipen helt på kvällen och kör bara med hybridchipen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...