Gå till innehåll

Tribianis DIY 5 kanals 100W Dreamchip


Tribiani

Rekommenderade inlägg

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 4 månader senare...

Dags för en liten uppdatering. Det har varit en massa regeringsuppdrag i sommar så lampona har fått stå till sidan.

Det nya karet är på gång nu så jag får ta tag i bygget igen. Det är inte så mycket kvar på lampbygget.

De nya ställbara linserna har kommit.

Jag tog två av varje, 50-80 graders spridning och 90-120 graders spridning.

När själva hållaren är limmad på chippet så är det bara att byta linsen om spridningen inte är ok.

post-6674-14468930644941_thumb.jpg

Väldigt praktiskt :)

/Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har stått stilla lite med bygget medans jag väntat på topplocken. Idag var det dock dags för lite plasmaskärning :). Nu ska det putsas och borras hål till fläktfästena och takupphängningen. Sen blir det till att montera o koppla in kontakterna i locket. Skoj! :D

jag tycker det är fusk att tillgång till sånna maskiner jag blir riktigt avis ;) Det ser mycket snyggt ut bra jobbat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gott att du är igång igen i alla fall. Jag gillar de nya linserna. Det är ju kanon att man så enkelt kan ställa in spridningen plus att man kan byta ut linsen.

Jag har inte testat min lins ännu.. Kör med den gamla modellen ännu.. Får gå tills mitt eget chip har hittat hem igen.

Vet du när ditt kar är leverans klart ?

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte testat min lins ännu.. Kör med den gamla modellen ännu.. Får gå tills mitt eget chip har hittat hem igen.

Vet du när ditt kar är leverans klart ?

Mvh Manne

Visst funkar det med de gamla linserna också. Jag har ett par hemma men de nya är ju riktigt bra.

Jag har bara hört att Micke får glaset den 16/9. Man är ju grymt sugen nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gott att du är igång igen i alla fall. Jag gillar de nya linserna. Det är ju kanon att man så enkelt kan ställa in spridningen plus att man kan byta ut linsen.

Du har inga bilder på skillnaden med dom ställbara o dom vanliga??

Alltså ljusspridningen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Nu är en LED kanon klar för att hängas upp o testas över ett kar :)

Det blir till att köra den på låg effekt i början.

I väntan på att bli inkopplad

post-6674-14468931190057_thumb.jpg

Det får bli över grabbens 70 liters till att börja med eftersom jag inte har fått mitt nya 360 liters än.

Den lilla rampen som hänger över karet ska plockas ner byggas om till "Janne68-styrning". Sen ska den hänga över mitt Blenny kar.

post-6674-14468931190237_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...