Mr Singa Postat 23 november 2012 Författare Postat 23 november 2012 Tack för tipset. Jag har även blivit tipsad om Air flow 4 Air Pump. Betydligt billigare än en Schego.Men hur hög effekt borde jag ha? Det krävs ändå en hel del för att driva en skummare. Citera
stigigemla Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Grundtipset om luftpumpar är att de skall två pumphuvuden inuti.Då har de två armar som vibrerar i mottakt som tar ut vibrationerna.Schego är en gammaldags Tysk luftpump med en helt annan byggkvalitet än andra designade Kinaliknande luftpumpar som t. ex Eheim eller Resun. Citera
Mr Singa Postat 29 november 2012 Författare Postat 29 november 2012 Min plan med att börja med någon snäcka sprack.Min kompis skulle iväg och köpa en koral så jag hängde på. Hade inte riktigt tänkt att köpa något men det slutade med att jag fick en lite Euphyllia divisa. Då kan man ju inte tacka nej. Så jag tänkte uppdatera med några bilder.Den verkar trivas ganska bra och började sträcka på sig väldigt snabbt. Citera
Mr Singa Postat 30 november 2012 Författare Postat 30 november 2012 Nu har några Turbosnäckor och en Euphyllia glabrescens fått flytta in.Det kommer nog några bilder efter helgen. Citera
Mr Singa Postat 2 december 2012 Författare Postat 2 december 2012 Jag har letat efter någon som säljer Schego airpump men jag har inte hitta någon än, om ni har några förslag på var jag skulle kunna vända mig så hade det varit toppen.Eller om det finns någon här på SG som har en begagnad som han vill göra sig av med. Hadde funkat minst lika bra. Citera
mikoto Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Här finns en bra: http://oceanakvarium.se/?category=pages/zprislista&page=pumpar%20mm WS2 verkar vara en fin pump. Jag har en Optimal, den är jag ganska nöjd med men den är inte så tyst som jag skulle önska att den var. Men om man stryper den lite och lägger den i ett isolerat skåp eller låda så blir ljudnivån helt ok. WS2 ska vara lite tystare dock som jag förstått det. Citera
Mr Singa Postat 8 december 2012 Författare Postat 8 december 2012 Tänkte visa några närbilder på Euphyllia divisa. Jag tycker den har tappat lite färg men polyperna verkar sträcka på sig ordentligt. Hoppas att jag kan få den att trivas.Bilder på Turbosnäckorna va inga problem men den sandgrävande snäckan har jag bara lyckats se några gånger under natten. Citera
Mr Singa Postat 18 december 2012 Författare Postat 18 december 2012 Jag tror att jag har för lite ljus och har tänkt skaffa något kraftigare. Och snubblade över den här http://www.pimpyourshrimp.com/sv/belysning/aqua-medic-spotfix.htmlVad tror ni är det något att ha eller blir det för mycket till mitt lilla kar?Om ni har några andra förslag så hojta gärna till. Citera
Mr Singa Postat 14 januari 2013 Författare Postat 14 januari 2013 Lite uppdatering på saltkaret.Det har flyttat in några fler invånare nu. FiskRainfordiRäkaPutsarräkaKorallerDendronephthya spEuphyllia divisaSnäckorTrochus turbosnäckorNassarius sandvändare Citera
Mr Singa Postat 17 januari 2013 Författare Postat 17 januari 2013 Två nya koraller har fått flytta in Pavona Cactus Favites Pentagona och en sandsjöstjärna som dök ner i sanden på direkten. Får se om jag lyckas tå något kort på honom.Och några bättre när bilder på Dendronephthya sp Euphyllia Divisa. Citera
Guest Postat 17 januari 2013 Postat 17 januari 2013 Ser ju bra ut kör på lugnt och försiktigt så kommer detta bli en underbar upplevelse för dig Citera
Mr Singa Postat 17 januari 2013 Författare Postat 17 januari 2013 Ja nu har jag tänkt nöja mig med fler invånare. Och göra frekventa vatten tester. För att se vad som kan behövas fylla på. Än så länge har jag bara behövt göra vattenbyten 1 gång i vecka. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.