Gå till innehåll

När kommer toppen?


Speedster

Rekommenderade inlägg

Tycker man ska undvika ljus innan nitratet har gått ner till 0 eller när 0 i alla fall. Du kan ju alltid testa zeolit från Zeosand och det är bra att ha en liten fisk som du matar försiktigt så att zeoliten aktiveras genom att fisken bajar och det bildas ammonium som zeoliten absorberar, Man blockerar på så sätt källan till att det bildas nitrat. det fungerar även till att sänka nitrathalten i akvariet

Hej!!

Tänkte att jag kunde passa på och fråga dig Svärd el någon annan:

Jag kör Rowaphos i facket i min Deltec mce 600. Och där är väl rätt lagom genomströmmning.

Fick hem ett par påsar Nollnitrat från Zeosand idag och min fråga är:

Kan jag lägga ner en påse bland Rowaphosen??

Facket sitter efter skummfacket innan utblåset!

Vet inte riktigt hur filtrerna påverkar varandra, men jag har hört innan att folk kör det tillsammans i sina utefilter..

Mvh Jens

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag förstår det rätt så är det ok att köpa någon liten fisk nu (ocellaris kanske?) samt ett zeosand filter. Sen startar jag belysningen när nitratet är nere kring noll.

Jag har haft vattnet i ca 6 veckor &stenen drygt 2veckor, tror ni att jag ska vänta lite till innan jag köper fisk? Vill ju inte att dom ska vantrivas, eller ändå värre dö.

MVH/ Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...