freddi36 Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Dom kommer i början, hur gammalt är ditt kar? Om dom inte försvinner kan det bero på för mycket kisel i vattnet. Använder du osmos? Citera
Hermanbrute Postat 4 januari 2013 Författare Postat 4 januari 2013 Oj jag ahr haft det i snart ett år ungefär och han innan mig vet jag inte. Jag kör med osmos självklart. Men jag köpte nyligen ny osmos.http://shop.biotedmarin.se/dd-osmos-475/3666-0 med silikatfilter bredvid som jag kopplar på duschslangen och kör några liter i veckan. Citera
freddi36 Postat 4 januari 2013 Postat 4 januari 2013 Ja, oj, jag blandade ihop ditt kar med ett liknande nyuppstartat, därför min fråga om hur gammalt karet var Om du kör med osmos och karet inte är nyuppstartat tror jag mina kunskaper sviker, tyvärr. Men jag tror säkert det finns någon annan som kan svara Citera
Hermanbrute Postat 4 januari 2013 Författare Postat 4 januari 2013 Dem mår ju inte så speciellt bra efter det algerna iaf... Citera
Hermanbrute Postat 4 januari 2013 Författare Postat 4 januari 2013 Sådär syns det lite bättre. Är endel cyano där på botten men det är inte samma alg som är och härjar på mina spser. Citera
Hermanbrute Postat 8 januari 2013 Författare Postat 8 januari 2013 Har börjat dosera ca 0.5ml utav väteperoxid nu och får se om det blir några underverk.Kort på dem 2 korallerna som just nu mår som bäst! Mina Candy Canes är sjukt glada nu när dem får mat hela tiden Citera
freguz Postat 9 januari 2013 Postat 9 januari 2013 Vad har du för värden på fosfat och nitrat? Citera
Hermanbrute Postat 9 januari 2013 Författare Postat 9 januari 2013 Testerna ger inga utslag (salifert) Citera
Hermanbrute Postat 10 januari 2013 Författare Postat 10 januari 2013 Har doserat ca 0.5ml utav väteperoxiden i 3 dagar och alla alger är borta och inga koraller har tagit stryk.Alla koraller ser helt fantastiska ut efter det här! Citera
stigigemla Postat 11 januari 2013 Postat 11 januari 2013 Vilken styrka har du på din väteperoxid? Citera
Hermanbrute Postat 11 januari 2013 Författare Postat 11 januari 2013 Jag blev tiåsad om att köra med den från apoteket 3%. Tyvärr innehåller den stabiliseringmedel tror jag men allt verkar må hur bra som helst så jag ångrar mig inte Citera
Hermanbrute Postat 17 februari 2013 Författare Postat 17 februari 2013 Ny lampa inhandlad. Tyvärr är inte Samsung S3 den bästa telefonen att fotografera akvarium med men här kommer ett par bilder tagna nu.Tyvärr så är mina räkor mycket aktiva och springer över polyper och knappar så dem stänger sig så fort man står bredvid akvariet i mer än 10 sekunder så dem blir de inga fina kort på.Mycket nöjd med lampan. Den kommer ifrån fish-street och har kört med den sen i fredags. Tog lång tid att få hit den men det var de värt. Kommer komma lite bilder i vanligt ljus om någon dag men vill inte förstöra dygnsrytmen.Min stora snigel har ca 4st musslor på sig som är helvita. Har försökt ta bra kort men detta är de bästa jag kan få. Dem finns på några andra ställen med men det är ju roligast med en snigel med musslor på sig. Någon som kan veta vad för musslor det är? Citera
Hermanbrute Postat 17 februari 2013 Författare Postat 17 februari 2013 Den lampan som finns på sida 1 i första posten bytes gärna emot något skoj. Kanske inte får plats med så mycket mer koraller men nån pepparmintsräka, liten fisk, vattenpåfyllare mm är intressant. Annars kan någon självklart lägga vantarna på den med några riksdaler! Citera
Hermanbrute Postat 14 maj 2013 Författare Postat 14 maj 2013 2 fina percula clowner som får simma här tills det stora är moget att ta emot dem Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.