Gå till innehåll

Fisktips


harrgustav98

Rekommenderade inlägg

Finns hur mycket som helst! Kolla på www.liveaquaria.com så ser du hur stort kar de olika fiskarna vill ha... (Sen att folk har mindre är en annan femma) du kan ju inte beställa något, men du får en idé om vad för fiskar du kan leta efter i butik!

Ett tips är att kolla på gobies, clowner, dvärkejsare, damseller, kardinaler.

Sen finns det ju annat än fiskar ;) bland annat massor med intressanta ryggradslösa :)

Som sagt, titta runt lite och om du hittar något du gillar så får du researcha lite eller fråga här!

Vi är alla glada att hjälpa till ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller storlek på akvarier kan man nog säga att butiker rekommenderar fiskar till mindre kar än forumen.

Här rekommenderar de Palettkirurg till 680 liter kar. Den största jag sett uppskattar jag till ett kilo. Uppväxt i ett 540 liter kar på pellets.

Pseudochelinus hexataenia rekommenderar de till minst 110 liter som semiaggressiv. Jag skulle säga minst 400 liter då den är så aggressiv i små kar.

På Reeflex står Palettkirurgen som svår och minst 2500 liter. Hexataenia bör där ha minst 400 liter då den är mycket aggressiv.

Det är bara att jämföra. Man kan också söka på fisken här på guiden så ser man hur andra har gjort och om det gick bra.

Mitt tips är att kolla på forumen i stället för en handlare som vill tjäna pengar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...