Gå till innehåll

Uffes LED-bygge!!!


uffe80

Rekommenderade inlägg

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

.. Sätt nu inte driversen förnärma varandra, blir dom väldigt varma , sätt en fläkt som blåser över som..

Värmen kortar deras livslängd.. Tänk nu på att du kopplar LEDen rätt med plus/minus..

Du kan koppla på drivern direkt mot ett uttag med vanlig standard kontakt.

Beroende på hur du gör nu så har du delvis möjlighet att styra ljuset i karet beroende på vilken driver som tänder vilka LED.

Du kan ju tex koppla en rad blått till en driver som täcker hela längden av karet.

Tror du förstår mina tankar..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En slinga kvar att löda ikväll sen blir det till å börja med hölje & fläktar :) hoppas linderna landar i postlådan snart oxå...

Vad ska man ha för "stänkskydd" under dioderna (mot vattnet)? Glas eller plexi? Tjocklek?

mvh uffe

Hoppas linserna landar ska det ju stå :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Platt och långt. ;)

Hur det utformas är kanske inte det viktigaste, så länge det täcker hela rampen och luften tvingas genom alla flänsar.

Tänk som så att dina U-balkar ska bli fyrkantsrör så blir det bra.

Vad för fläktar har du tänkt att använda? 2x200mm hade ju varit klockrent i ditt fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har limmat en massa linser med med limpistol. Då har jag använde det gul/orange stavarna inte de vita. Anlidening till detta är att jag tycker d transparenta är lite i mjukaste laget och fäster inte lika bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...