Gå till innehåll

Skummar val =)


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Tjenare alla, sitter nu i min slutfas av teknik inhandling och har hamnat på skummar avdelningen, jag har kikat runt och läst en massa.

Den här gången kommer jag över dimensionera skummaren något och har kommit ner till 2 skummare men vet inte riktigt vilken ja ska välja=P

Skummarna är : Bubble Magus Curve 7 Protein Skimmer eller så Aqua Excel AECH ae-ch Protein Skimmer

Vad Tror ni? =D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja dom jag sa kanske är lite väl overkill, men jag vill ha lite overkill så det kanske passar bättre med en skummare som tar upp till 5-600 liters akvarium och då är det ju dessa som du sa ormet helt klart bra=) Annars så finns ju den här ja hitta Aqua Excel AE Mini2 Cone Skimmer

ja eller varför inte BM NAC6 skummaren den verkar ju vara rätt lämplig också

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som är ett måste med skummare nu idags läget är att den måste vara "TYST", alla de andra skummarna jag haft genom tiderna har brummat oc haft ett sånt jäkla resonans och ett jäkla liv av sig, så tyst är ett måste, sen att man kanske inte kommer ifrån luft insugs ljudet det må väl då vara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

okej, nå jag ska ta och testa BM Curve 5 skummaren till mitt system, den borde räcka till den vatten volymen jag skall köra. =) Den var ju rekomenderad upp till 500 liter och jag kommer ju att ha en total volym på runt 234 så det borde va lagomt, eller ska man slå till på en lite större modell Aqua Excel AECH =P fan svårt å välja.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...