Gå till innehåll

Idag hämtar jag mitt mantiskar!


MarinaS

Rekommenderade inlägg

Så jag vill fråga er om det går att ha ett litet stim ocellarisar med anemon i karet också? Karet är på 54l så mantisen har relativt mycket gott om plats för att sysselsätta sig med och dessutom ska jag försöka hitta små beriknings alternativ då de är oerhört smarta djur tydligen.

Mantisen kommer vara av smasher typ och de äter ju bara sniglar, musslor, eremiter, räkor, kräftor m.m och jag tänker att den då inte borde gå på clownerna om de håller sig mätta speciellt om clownerna har en anemon eller?

God fortsättning!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mantisen måste väljas noga. Några vanliga arter blir bara 7 cm och bör gå bra medan andra blir 40 cm...

Smashers kallas också "Thumb splitters" i USA så jag misstänker att de kan ge sig på annat också.

Jag har läst om en smasher som följde en sjuk kirurg i 3 dagar i ett akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo de klart, kommer inte köpa någon som blir så stor. Men skulle det råka finnas en som kommit med ls hos någon privatperson som vill bli av med den och det står mellan döden eller att få leva och det råkar vara en som blir stor så kommer den få komma hit ändå.

Okej! Känner igen det där med kirurgen du skriver om och om det handlar om samma kirurg som jag läste om i en tråd så trodde man att den hade dött innan mantisen gick på den.

Men jag får läsa vidare och se efter om jag vågar ha några clowner eller inte :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...