Bekolsyra Postat 2 januari 2013 Postat 2 januari 2013 Hej därute.Min fungia verkar inte må så bra..Den slog ut fullt för en vecka sedan, nu så vill den inte riktigt, en del vävnad har börjat att dö. Vad kan detta bero på? Köpte en montiporafragg som var lite kass för en vecka sedan, den har nästan återhämtat sig helt.Kan det vara ljuschocken i mitt akvarium? Har 16W bra LED öven 60l, Fungian ligger i den ljusaste delen ganska långt ned, 20cm under vattnat.Har mätt kH till 8 grader och Ca till 420. Tillsatte lite kH-höjande (till 10 grader) pulver och lite kalk (till 440) samt lite magnesium (till 1340).. Hoppas att det gör tricket.All feedback uppskattas.-Oskar Citera
freguz Postat 2 januari 2013 Postat 2 januari 2013 Fungia är lite knepig tycker jag. Kan vara att den måste vänja sig först med karet. Kan vara att den vill ha lite nitrat eller annan lps mat. Kan vara dags att sockra?https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?43468-Att-sockra-LPS-er&highlight=Fungia Citera
nike83 Postat 2 januari 2013 Postat 2 januari 2013 jag har en som är utslagen (har tentaklerna ute) hela dagen och en som bara har det på natten.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.