Gå till innehåll

Inomhuspool. I vardagsrummet...


Torreador

Rekommenderade inlägg

Haha, jadå, vattnet i karet är kvar som tur är!! Och där hoppas jag att det stannar!!!

Men det är inte första gången jag sölat vatten i hela huset vid vattenbyte, en gång åkte slangen ur och gjorde pool i hallen istället. Men sötvatten lämnar inte så jobbiga rester som saltvatten har jag märkt... Man kan inte söla med saltvatten utan att bli avslöjad av fula vita ränder efteråt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En sån saltmätare har jag faktiskt, köpt på 70-talet när de var moderna ;) Det finns vipparmsmätare i plast, de är inte bättre än flötena på att mäta men de tål bättre att gå i golvet. Typ sån här:

http://www.pwss.se/product.php?productid=7815&cat=1629&page=1

Bönder i plast har jag inte hört talas om men efter senaste mjölkprissänkningen blir det kanske bara kvar uppstoppade på Skansen.

Blötläggning har jag viss erfarenhet av, något disträ läggning är inte helt kompatibelt med att fylla vatten med slang. Tre gånger har jag fixat översvämmning med dammfiskpoolen i lagårn, en gång med ett sköldpaddsakvarium inne. Enligt senaste rön så skall faktiskt män ha aningen bättre simultankapacietet än kvinnor men min simultana kapacitet räcker i alla fall inte till att komma ihåg att jag fyller på vatten om telefonen ringer eller nåt åt det hållet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ledsen men jag satt och skrattade när jag läste på din Blog kunde se det framför mig som om jag vore på bio.

Kanske skrattade jag lite för att jag själv har gjort misstag med vatten på golvet.

Det var när vi skulle flytta och jag skulle tömma karet på vatten och ta med det i dunkar till den nya bostaden. Jag och frugan hjälps åt och snackar under tiden vi väntar på att dunk efter dunk ska fyllas ( jag sitter bredvid dunken för att hålla koll på vattennivån) vad händer jo vi kommer in i en trevlig diskussion och jag glömmer bort vattennivån. Kan tro att det snabbt blir mycket vatten på golvet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En sån saltmätare har jag faktiskt, köpt på 70-talet när de var moderna ;) Det finns vipparmsmätare i plast, de är inte bättre än flötena på att mäta men de tål bättre att gå i golvet. Typ sån här:

http://www.pwss.se/product.php?productid=7815&cat=1629&page=1

Bönder i plast har jag inte hört talas om men efter senaste mjölkprissänkningen blir det kanske bara kvar uppstoppade på Skansen.

Blötläggning har jag viss erfarenhet av, något disträ läggning är inte helt kompatibelt med att fylla vatten med slang. Tre gånger har jag fixat översvämmning med dammfiskpoolen i lagårn, en gång med ett sköldpaddsakvarium inne. Enligt senaste rön så skall faktiskt män ha aningen bättre simultankapacietet än kvinnor men min simultana kapacitet räcker i alla fall inte till att komma ihåg att jag fyller på vatten om telefonen ringer eller nåt åt det hållet.

Perfekt! Tack för tipset, jag behöver en tålig sak... haha

Ang Bönder på skansen så har du helt rätt! Vi är fasen inte många kvar nu, det är helt sjukt att man ska jobba dygnet runt och ändå inte ha råd att leva!! Så man förstår att många inte orkar längre och lägger av. Men vi ska allt kämpa på!! Det här är ju vårt liv!

Är du Bonde också? Vad har du?

Haha, det där med disträ läggning... Vi är nog rätt lika du och jag ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ledsen men jag satt och skrattade när jag läste på din Blog kunde se det framför mig som om jag vore på bio.

Kanske skrattade jag lite för att jag själv har gjort misstag med vatten på golvet.

Det var när vi skulle flytta och jag skulle tömma karet på vatten och ta med det i dunkar till den nya bostaden. Jag och frugan hjälps åt och snackar under tiden vi väntar på att dunk efter dunk ska fyllas ( jag sitter bredvid dunken för att hålla koll på vattennivån) vad händer jo vi kommer in i en trevlig diskussion och jag glömmer bort vattennivån. Kan tro att det snabbt blir mycket vatten på golvet.

Haha, man FÅR skratta när man läser min blogg, det är liksom meningen ;-) Även om jag inte precis skrattar åt mig själv när jag klantar till det, då är jag mest bara skitsur på mig själv, så kan jag skratta själv i efterhand som tur är :-)

Du verkar allt lite disträ du också... ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Perfekt! Tack för tipset, jag behöver en tålig sak... haha

Ang Bönder på skansen så har du helt rätt! Vi är fasen inte många kvar nu, det är helt sjukt att man ska jobba dygnet runt och ändå inte ha råd att leva!! Så man förstår att många inte orkar längre och lägger av. Men vi ska allt kämpa på!! Det här är ju vårt liv!

Är du Bonde också? Vad har du?

Haha, det där med disträ läggning... Vi är nog rätt lika du och jag ;-)

Nåt slags bonde är jag väl även om det är nedprioriterat, jag ägnar mig inte åt att odla spannmål över hela bygden längre. Nu är det salix, får och hönsuppfödning.

Saltvatten är ju bra på det viset att det man fyller på fyller man ofta från dunk. Ger inte riktigt samma utrymme för elände som en slang på kranen. Även annat med djur kan dock leda till nog så intressanta saker, jag har t ex vält en låda med 1500 myrstora syrsor i köket. Det är väl inget jag direkt rekommenderar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahaha, fy fasen!!! Jag har vält en burk med 20 vuxna syrsor och jag tyckte DET var jobbigt... Men jag råkade slarva bort några mjölmaskar förra året och sedan hade vi mjölbaggar i hela huset. Ungarna var vansinniga för de gömde sig i deras sängar... hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en anledning till att jag alltid bytervatten i enbart kallingar. Kul läsning man känner liksom lite igen sig ska det gå åt skogen så ska det. Ha RO på när man skall iväg och tänker ska ju bara handla mjölk det tar ju bara 20 min och det tar ca 1h att fylla RO. Sedan att man träffade lite damer och trevlighet uppstår när man kommer hem dagen efter inser man att ups jag skulle ju bara köpa mjölk inget annat :P Detta va ett antal år sedan :P Men slabbar gör man alltid pratar i tele eller vad som och glömmer av sig :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en anledning till att jag alltid bytervatten i enbart kallingar. Kul läsning man känner liksom lite igen sig ska det gå åt skogen så ska det. Ha RO på när man skall iväg och tänker ska ju bara handla mjölk det tar ju bara 20 min och det tar ca 1h att fylla RO. Sedan att man träffade lite damer och trevlighet uppstår när man kommer hem dagen efter inser man att ups jag skulle ju bara köpa mjölk inget annat :P Detta va ett antal år sedan :P Men slabbar gör man alltid pratar i tele eller vad som och glömmer av sig :P

Vart köper du mjölk nånstans?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...