Gå till innehåll

Min 720,575,480,480 Opgradering Dansken i stockholm;)


Thomas Salt

Rekommenderade inlägg

Fattar så pass mycket lite längre upp i dina inlägg att mp40 an låter en del..

Frågar en självklar fråga, har du ställt in rätt tjocklek på pumpen ang glasets tjocklek ?? En miss där gör att den låter värre än normalt.. , var den begagnad så plocka isär hela innerdelen o se till att allt är rent.. Städa ur den med ättika o ljummet vatten..

När jag städat ur mina två så låter dom någon timme , sen lugnar det sig ganska bra.. , mina är inte ljudlösa på något sätt men ok för vardagsrummet i mitt fall..

Väljer att köra ett "gult" mode

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tak for tipset Magnus, jeg har forsøgt mig frem og tilbage at indstille magneten både op og ned, når jeg sætter glastykkelsen op larmer den "rigtigt", og sætter jeg den ned laver pumben "luftbobler" fra propellen. Men sammenlignet med de andre pumber er det ikke delt vildt bare jeg holder mig på ca 80% af max, og det er mest start/stop lyden jeg kan høre. Ikke noget der afholder mig at købe flere, er der penge i kassen efter lønnen skal jeg helt sikkert have en eller 2 til asap :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Fik renset ruderne i dag og tog frem macro objektvet. Her er resultatet :)

post-7313-14468929196902_thumb.jpg

Et billed af min "charlie" til Manks ;)

post-7313-14468929197113_thumb.jpg

Bøvler stadig med de sidste finindstlninger på kameraet... Nogen der kan anbefae et kursus?

post-7313-14468929197842_thumb.jpg

Grabens akvarie skal da også med, specielt sidste billed blev helt OK.

post-7313-14468929198753_thumb.jpg

post-7313-14468929196445_thumb.jpg

post-7313-14468929196669_thumb.jpg

post-7313-1446892919733_thumb.jpg

post-7313-14468929197588_thumb.jpg

post-7313-14468929198071_thumb.jpg

post-7313-14468929198305_thumb.jpg

post-7313-14468929198514_thumb.jpg

post-7313-14468929198935_thumb.jpg

post-7313-14468929199132_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oh jo, min MP40 begyndte at larme som fanden selv i går aftest, slukkede den og rensede den (under varm vand) i dag, testede for sjov skyld at have "glastykkelsen" på 6mm -Tummen upp, og det hjalp enormt meget, så MANNE.. Tak for tipset jeg er dog ret sikker på at jeg har mere end 6 mm tyk glas på sideruderne, men hva faen nu er den tyst så jeg er en happy camper :woooow:. Tak Manne for tipset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oh jo, min MP40 begyndte at larme som fanden selv i går aftest, slukkede den og rensede den (under varm vand) i dag, testede for sjov skyld at have "glastykkelsen" på 6mm -Tummen upp, og det hjalp enormt meget, så MANNE.. Tak for tipset jeg er dog ret sikker på at jeg har mere end 6 mm tyk glas på sideruderne, men hva faen nu er den tyst så jeg er en happy camper :woooow:. Tak Manne for tipset.

Trevligt att det löste sig tillslut.. Lite större kar så brukar det vara 10-12 mm glas..

Kul att den är så tyst den nu kan bli..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Efter et par måneder med sommer, og have er det tid til at komme ind i varmen igen :) Har arbejdet en måneds tid på at få klart mit LED projekt, det gik på SEK 14000 med alt. og der er totalt 144 CREE LED. Fik det bokstavligt klart i dag (den sidste køleplade blev hængt op og det har kostet lidt farve, men mon ikke de kommer tilbage nu alt er på plads. Har placeret min Hysterig under en af lysene i et par uger nu og den har skiftet farve fra (keedelig) til dette, ser frem til at se hvad der sker med de andre koraller når de er blevet van ved belysningen, der jeg ser mest effekt allerede er på bunden, og de koraller der står der, de har alle over en kam fået bedre farver på så kort tid. Om jeg skulle gøre det igen er spørgsmålet, nej ikke med det arbejde jeg har i dag, rejser for meget så jeg har ikke lyst til at sidde 4-5 timer i helgen og "hygge" med at bygge. Alle LED er skruet på og de er såkalde Loddefri, det er bare at klipse id en ledning af ret længde (det er det der tager tid) så om en dør er det let at bytte den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Så er det vel tid til en opdatering, har set en del nye saltvandsvenner på det seneste som alle spörger om jeg er på dette forum, joooo selv om jeg bruger mest tid på et Dansk ditto :)

Men det er jo dejligt at dele med sig.

Meget er sket på det seneste så her kemmer en foto opdatering.

post-7313-14468934639271_thumb.jpg

Ny belysning og lidt nye Charlies, dem der var tilbage, for det bedste var jo plukket ;(

post-7313-14468934638456_thumb.jpg

post-7313-14468934638663_thumb.jpg

post-7313-14468934638828_thumb.jpg

post-7313-14468934639037_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser det snart er et år siden jeg opdateret sidst her ;( ooops

Af store peojekter i mellemtiden er at jeg rev ned mit 720 i somre og byggede det helt op fra grunden så det er endnu mere luftigt.

I morgen er det vel en absolut sidste tur til Aquarium Stockholm for at se om der er noget tilbage jeg missede i fredags, en lampe eller to til måske til mit lille DT, dem jeg fik er jeg i extase over.

post-7313-14468934641458_thumb.jpg

Denne gode gamle DaunkellBlay skiftede til denne farve efter 4 timer under den nye belysning, har kört på 1/4 kraft i dag for at holde lidt igen på blegningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är du nöjd med ljuset från dina Sicce Leds ?

Spontant er jeg lyrisk, jeg har tidligere lavet DYI med CREE og väret ret glad, men det går ikke at sammenligne. Har testet blandt andet Mazzare som er lige så gode vil jeg mene (den Mazzare jeg testede havde en transportskade og döde efter et par timer, ingen problem fra min forhandler her i Stockholm at fikse).

Skal jeg lave en direkte sammenligning savner jeg styrningen og variationerne på Sicce og jeg skulle ALDRIG betale fuld pris for dem. For lidt over det halve af hvad de skulle koste kunne jeg få 8 stk Mazzare P-Series så det skulle jeg aldrig ens overveje.

På den anden side om penge ikke var et emne skulle jeg nok overveje kraftigt at gå på Sicce, men på den anden side til den pris kan man få mange andre LED lamper.

Nu er mine i et skab, så det er jo ligemeget hvordan det ser ud med Sicce lamperne er IMO ret flotte.

Og "trykket" i lamperne.... wow

Har en sten ude til höjre, den stod lige under mine DYI CREE LED på 55 cm vand, förste gang jeg satte på de nye og de var på max sag jeg og måbede, jeg fandt blandt andet et par store glasroser på stenen, glasroser jeg ikke havde set för som jeg vil mene at jeg burde.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

:) Så kom kommer julemanden nok snart ned fro Karlstad med en lille ny ProfiLux 3 med en masse tilbehør. Min ProfiLux 2 har problemer med display og det gik ikke længere at få kontakt med den fra min PC.

Fik med en "powerbar" og doserenhed "4 kanaler", så nu sidder jeg og venter på posten :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...