alexochingencarina Postat 15 juli 2013 Postat 15 juli 2013 Tack AlexanderSkall du häråt så får vi väl se om det går att fragga den.Bara det inte blir måsmat av den.Haha! Nä, jag har slutat mata måsarna=) Citera
ikola Postat 22 juli 2013 Författare Postat 22 juli 2013 KrabbaHar precis upptäckt en liten krabba som sitter i en korall, en Tricolor.Någon som har förslag på vad den kan heta ?Jag har tittat på Reflex men det är inte så lätt.Den har vita klor.Skall försöka ta ett kort i morgon när det tänds upp i karet.Är den inte revsäker så vill jag ju ha bort den Citera
ikola Postat 24 juli 2013 Författare Postat 24 juli 2013 Tog några kort med mobilen, inte de bästa men ändå, här är dom Citera
krille 55 Postat 24 juli 2013 Postat 24 juli 2013 Vackert, jag sitter i stugan och har så smått börjat längta efter karet. Enligt rapporter hemifrån grabben mår allt väl. Marie ska köra hem på fredag och titta till huset och tvätta lite men jag stannar kvar. Citera
Hermanbrute Postat 24 juli 2013 Postat 24 juli 2013 Du fick inget kort på krabban?Jävligt snyggt och välfyllt akvarium också! Hur snyggt som helst! Citera
ikola Postat 24 juli 2013 Författare Postat 24 juli 2013 Tack KrilleDu har det bra i stugan förstår jag, gör inte för många knop bara.Själva sticker vi ner till Barcelona till helgen, ska bland annat hinna med o besöka 2 fina saltvattensaffärer.Det kommer också bli mycket bad i havet.Vi får synas framåt hösten igen. Citera
ikola Postat 24 juli 2013 Författare Postat 24 juli 2013 Hej MichaelTack Tyvärr kan jag inte ta något kort med min kamera, krabban är för liten.Jag ska försöka att bjuda hit Edward på en kaffe eller något så kan han titta på den. Citera
alexochingencarina Postat 24 juli 2013 Postat 24 juli 2013 Ser ju riktigt fint ut! Vattenmelonen ser ju fin ut. Hur tog sej resten? Citera
ikola Postat 24 juli 2013 Författare Postat 24 juli 2013 Hej AlexanderSamtliga 3 knappvarianter ser bra ut.Lite svåra att få till på korten bara, De växer väl förhoppningsvis till sig.Hur gick det med din ? Citera
alexochingencarina Postat 24 juli 2013 Postat 24 juli 2013 Vattenmelonen växer bäst, den blåa växer okej! Den tredje va svindyr och växer nog bäst! Om du tittar på fraggen har du tre eller fyra polyper på G! Den är nyast i mitt kar så =)Hur växer min "diamant" då? Citera
ikola Postat 24 juli 2013 Författare Postat 24 juli 2013 Tycker nog att din nya diamant kommer från en bra moderkoloni.Jag har ju inget att jämföra med men det har allt blivit åtskilliga nya polyper på den sedan den kom till mig. Citera
krille 55 Postat 24 juli 2013 Postat 24 juli 2013 Lika kul att se varje gång du lägger upp bilder hur väl du har tagit hand om mitt gamla kar. Kul att man fick det sålt till nån som va riktigt intresserad. Citera
ikola Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Tuggande Bangaihane, Det var det första jag såg i karet efter en helg i BarcelonaHäftigt Citera
krille 55 Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Kul. Lycka till. Hur va det i Barcelona då? Sett nåt saltvatten? Citera
ikola Postat 29 juli 2013 Författare Postat 29 juli 2013 Var inne i 2 saltaffärer.Det var grymma affärer.Marmorgolv i den ena.Såg mycket Sps o Lps samt många musslor.Jag tog kort med min undervattenskamera på musslorna, kanske kan lägga in en bra bild i morgon Citera
krille 55 Postat 29 juli 2013 Postat 29 juli 2013 Ja gör det. Jag sitter på altanen i stugan med en whisky och kollar guiden och börjar längta efter baljan där hemma Citera
Edward Postat 30 juli 2013 Postat 30 juli 2013 Sedärja! kul väldigt bra tecken på att dom trivs. Citera
ikola Postat 7 augusti 2013 Författare Postat 7 augusti 2013 Nu har han tuggat 11 dagar.Hoppas att han fortsätter tiden ut.Jag har fixat till en falsk sjöborre som de ev. ynglen kan gömma/skydda sig i. Citera
ikola Postat 7 augusti 2013 Författare Postat 7 augusti 2013 Bild på borren kommer senare, den var för "stor" för att lägga in Citera
krille 55 Postat 7 augusti 2013 Postat 7 augusti 2013 Det blev ju skitbra. En liten elmotor med propeller och radiostyrning så är du hemma. Citera
ikola Postat 7 augusti 2013 Författare Postat 7 augusti 2013 AlexJag såg att en kille hade gjort en "fake urchin" på Reefcentral.Kände bara att jag ville testa.Ska lägga i den först nästa vecka så jag inte stör hannen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.