Gå till innehåll

Gulfenad blå frökenfisk


Olle

Rekommenderade inlägg

Hej,

Här försöker man bli av med mina Frökenfiskar (Skänkes om det finns någon vänlig själ som kan ta dom)

Då ser jag att dom lagt ägg på algmagneten+glaset. 1 av dom e där å vaktar och skyddar dom.

Frågan är om dom kan överleva om jag låter dom vara. ??post-7239-14468927954957_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nä där går gränsen för dem=)

Ja de e ju tur de. Men dom verkar väll trivas i alla fall för annars hade dom väll inte lekt. Jag har bara erfarenhet från Söt vatten men Cikliderna

lekte ju inte om dom inte trivdes

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad spännande! Det är inte många här annars som rapporterar om lek på frökenfiskar. Jag skulle gissa på att avkomman är lika clownfiskarna i hur lätt/svårt det är att dra upp de, det svåraste är nog med andra ord att hitta mat åt de och se till att de inte blir uppätna. Om de fortsätter leka så finns det ju goda möjligheter till att hitta en fungerande lösning för dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja varför göra sig av med dem nu när de visar sånt intressant beteende?

Jag hade tänkt ha lite andra fiskar och koraller i burken. Och dom e lite för mycket "på" Jag har kanske för litet akvarium för att dom ska samsas

med dom andra djuren. Men du har ju större burk och bor hyffsat nära så du kanske kan ta dom:skrattar:

Men de e jätte roligt att dom leker

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...