joney Postat 11 juni 2005 Postat 11 juni 2005 hehe jag e jobbig jag.. känner mig fortfarande kluven att skicka.. Citera
joney Postat 12 juni 2005 Postat 12 juni 2005 ingen mer som vart där och köpt.. så man får se lite bilder Citera
Martin Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Jag hade turen och hade en kompis som var i Stockholm i fredags. Han köpte 12 stycken av skönheterna till mig efter förklaring av arter och färger per telefon. Rena julafton igår när han kom hem till Skåne! Kanonfina exemplar! Problemet var bara att ha plats till alla.Rekommenderar verkligen ett besök.PS. Jag kan garantera att inga av dem jag fick var "färgade". Har sett tillräckligt av färgade sps-koraller, när jag bodde i London, för att kunna se skillnaden. Om dessa kolonier skulle förlora sina skarpa färger beror det på vattenkvaliteten och ljuset man har i sitt akvarium.DS.Martin Citera
BroderIsak Postat 14 juni 2005 Postat 14 juni 2005 Jag hade turen och hade en kompis som var i Stockholm i fredags. Han köpte 12 stycken av skönheterna till mig efter förklaring av arter och färger per telefon. Rena julafton igår när han kom hem till Skåne! Kanonfina exemplar! Problemet var bara att ha plats till alla.Rekommenderar verkligen ett besök.PS. Jag kan garantera att inga av dem jag fick var "färgade". Har sett tillräckligt av färgade sps-koraller, när jag bodde i London, för att kunna se skillnaden. Om dessa kolonier skulle förlora sina skarpa färger beror det på vattenkvaliteten och ljuset man har i sitt akvarium.DS.Martin Jag håller med dig om att om färgen försvinner så e det bara vatten kvaliten eller ljus problem det beror på. Jag har köpt ifrån tre olíka omgångar ifrån dom totalt 14st. Och alla har behållt färgen bra.. Citera
Lejonkungen Postat 23 juni 2005 Postat 23 juni 2005 Köpte 10 st Acroporor av dessa och börjat limma fast några av dem. Otroligt fina. Finns det någon risk med att sätta Acroporor (för) nära varandra. Börjar bli trångt. Citera
wrang Postat 23 juni 2005 Postat 23 juni 2005 Börjar bli trångt.Blir det så trångt så får du fragga/ta skott lite och dela med sig till oss andra;) Citera
Lejonkungen Postat 23 juni 2005 Postat 23 juni 2005 Givetvis. Fråga Johnny (noname). Byta fraggar blir aktuellt senare. Bränner Acroporor varandra? Citera
Nito Postat 23 juni 2005 Postat 23 juni 2005 fick mina koraller från korallrevet idag och det var superfina ex. Mycket nöjd!fick även en Leucosternon som började beta på stenarna efter två minuter i sin nya burk trots 100 mil bussresa med bussgods. Citera
Norberg Postat 23 juni 2005 Postat 23 juni 2005 Ja om de kommer åt varandra rent fysiskt så kan den som har starkast nässelgift ta död på den andre om man har otur! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.