Gå till innehåll

Vilka färger!


Greken

Rekommenderade inlägg

Jag hade turen och hade en kompis som var i Stockholm i fredags. Han köpte 12 stycken av skönheterna till mig efter förklaring av arter och färger per telefon. Rena julafton igår när han kom hem till Skåne! Kanonfina exemplar! Problemet var bara att ha plats till alla.

Rekommenderar verkligen ett besök.

PS. Jag kan garantera att inga av dem jag fick var "färgade". Har sett tillräckligt av färgade sps-koraller, när jag bodde i London, för att kunna se skillnaden. Om dessa kolonier skulle förlora sina skarpa färger beror det på vattenkvaliteten och ljuset man har i sitt akvarium.DS.

Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade turen och hade en kompis som var i Stockholm i fredags. Han köpte 12 stycken av skönheterna till mig efter förklaring av arter och färger per telefon. Rena julafton igår när han kom hem till Skåne! Kanonfina exemplar! Problemet var bara att ha plats till alla.

Rekommenderar verkligen ett besök.

PS. Jag kan garantera att inga av dem jag fick var "färgade". Har sett tillräckligt av färgade sps-koraller, när jag bodde i London, för att kunna se skillnaden. Om dessa kolonier skulle förlora sina skarpa färger beror det på vattenkvaliteten och ljuset man har i sitt akvarium.DS.

Martin

Jag håller med dig om att om färgen försvinner så e det bara vatten kvaliten eller ljus problem det beror på. Jag har köpt ifrån tre olíka omgångar ifrån dom totalt 14st. Och alla har behållt färgen bra..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

fick mina koraller från korallrevet idag och det var superfina ex.

Mycket nöjd!

fick även en Leucosternon som började beta på stenarna efter två minuter i sin nya burk trots 100 mil bussresa med bussgods.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...