Gå till innehåll

Vilka färger!


Greken

Rekommenderade inlägg

Var i en butik söder om Stockholm igår. De har fått in över 300 odlade stenkoraller från Bali. Det var bland det sjukaste jag sett. Så mycket koraller trodde jag inte det gick att få ner i en burk. Bara acroporer var det över 150 st och alla var artbestämda. Och vilka färger, det slutade med att jag brände hela sparkontot men är numera lycklig ägare av 12st arter som jag inte haft förrut.

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På lunchen var jag också på orginalet och köpte koraller. De börjar få ordning på leveranserna, korallerna var artbestämda och märkta med nummer. De var bara att läsa på listan och leta efter numret i akvariet. Jag frågade Roger om de fått hem A jacquelineae och A suharsonoi som jag tidigare försökt få tag i och vips så stog jag med nr 90 och nr 52. Det blev några till:

Acropora caroliniana

Acropora efflorescens

Acropora formosa

Acropora jacquelineae

Acropora suharsonoi

Acropora tenuis

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det e jävligt synd att man inte ser färger på alla fina polyper,formerna.alla skarpa färger på topparna på korallerna. Men åk dit så får ni se själva istället. Men vänta inte för länge för norrmännen e på väg och då e det slut på ett par dagar.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske lite dum fråga, men men;-)

Det e ingen dum fråga ??? Klart att man får fråga det. Dom små kostar 600 Mellan 700 Stora 800kr sen lite beronde på vilken art också.. Sen fanns det lite enklar arter ifrån 300-400kr Jag e inte helt hundra men så var det sist också så. OM jag inte hörde helt fel. Ja dom hade många kvar men kolla innan du åker lång väga bara sugen?????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man ju äntligen skaffat sig en 250w mh som för tillfället står över mitt 100L kar. Man är ju bra sugen på att äntligen skaffa sig stenkoraller, dock så var det tyvärr i mästa laget för mig just nu. Menn kanske man åker dit efter sommar, då kanske de har fått hem något nytt ögon godis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

var där igår och fick med mig en hel del hem.. bilder kommer under dagen

Jag har egentligen fullt i burken men jag kunde inte hålla mig heller så det blev 3st idag.Jag kommer att kasta ut lite sten så får jag plats med par st till. Man gör allt för att få in lite koraller.. Jag kommer med bilder senare också..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kommer lite bilder.. som vanligt så gör sig färgerna inte rätt inte hos mig iaf..

sista bilden på montipororna har jag inte köpt vid detta tillfälle utan jag ville bara visa lite läckra färger..mvh

Så snyggt så snyggt....... Jag skulle vilja ha lite av den lila och gröna montiporan om det går???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Joney kunde du tänka dig att sälja/byta lite olika fraggar om man fixade möjlighet till express leverans?

Tror jag har frågat tidigare men då var det lite väl kallt för att skicka med bussgods. Men detta leverans sättet är mycket snabbare och säkrare.

mvh Andre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...