Blåbert Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Min nya gula kirurg verkar ha fastnat i vinkelvolten eller nåt.Den har hittat ett vertikalt utstick på en sten som sitter lite bakom revet. Så den tar sats från ena kortsidan, in och gör en handbromsvämdning runt stenen (sjukt snyggt) och simmar ut igen. Sen tar den höjd och gör om manövern.Om och om i timmar höll den på igår.Är den mentalt störd eller leker den bara? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Filmade du inte? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Torreador Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Men eller hur!! Jag vill se film Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 21 januari 2013 Författare Dela Postat 21 januari 2013 Får fixa ikväll, är youtube the way eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Får fixa ikväll, är youtube the way eller?Youtube jappVore kul att se detta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 22 januari 2013 Författare Dela Postat 22 januari 2013 Ännu inte fixat youtube, under tiden bjuder jag på den andra lustiga kirurgen - fin sovplats...Den är faktiskt väldigt skygg, men jag har förstått att små hepatus gärna gömmer sig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 22 januari 2013 Dela Postat 22 januari 2013 Dom är lite knasiga ibland, min Z. scopas höll på med liknande saker, och gör det ibland nu med... Verkar som de har kul, tror det har med deras simbehov att göra, antagligen blir dem rastlösa i kroppen och då är det bara att ta på sig joggingfenorna och ge sig ut på runda Man blir otroligt imponerad av fiskars kroppskontroll, älskar att se när fiskar "surfar" på strömmarna i vattnet för att ta sig till ett ställe, sen sprintar tillbaks till ursprungsplatsen och surfar igen... Om man ska gå på vad en del människor säger om djur så är det rätt svårt att förstå beteendet, men tänker man på att de kanske ändå har ett koncept av "kul" så ser beteendet jäkligt vettigt ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 22 januari 2013 Dela Postat 22 januari 2013 Min segelfenskirurg är lite knäpp den också. Ställer sig några cm från min mp40 och simmar full kraft mot vattenflödet i några sekunder. Behöver inget hamsterhjul till den. /André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 23 januari 2013 Dela Postat 23 januari 2013 Djur som repeterar rörelsemönster i fångenskap (vanligtvis zoo/avel) brukar lida av understimulans och för små inhägnader.Det verkar vara samma för fisk, jag har sett detta några gånger när det kommer till kirurger som vuxit sig lite stora för karet.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 23 januari 2013 Författare Dela Postat 23 januari 2013 Lite orolig över hur den äter faktiskt - den blå vräker i sig, men är skygg när man närmar sig burken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kiwi11 Postat 23 januari 2013 Dela Postat 23 januari 2013 Min segelfenskirurg är lite knäpp den också. Ställer sig några cm från min mp40 och simmar full kraft mot vattenflödet i några sekunder. Behöver inget hamsterhjul till den. /AndréSå gör min segelfen ocksåSen bara släpper den och flyger iväg för att sedan göra samma sak igen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.