Gå till innehåll

Mangrove frön


dahlgren

Rekommenderade inlägg

Hej.

Jg sitter på en strand i Thailand oc funderar på om jag ska plocka hem lite mangrovefrön. Men jag är lite osäker på em det är frön eller skott jag sett hittills, nån som har bild? Google skvallrar inte så mycket för mig

Eller är det kanske lättare att jaga rätt på frön i Bangkok?

tacksam för svar

johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beroende på vilken sorts Mangrove det är så ser de nog annorlunda ut. De som ser ut som "pinnar utan löv eller rot" är en form, en annan ser mer ut som en frökapsel där roten sticker ut på ett håll och löv på andra så småningom.

Men huvudfrågan är kanske vad som är tillåtet att ta med sig från där du är, hör med de lokala myndigheterna innan du börjar stoppa något i väskan, det kan bli en dyr historia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gif

3.9 Locka inte till lagbrott - Vi tillåter inte inlägg eller länkar som uppmanar till eller på annat sätt leder till information som direkt eller indirekt uppmanar till att begå lagbrott. Detta gäller oavsett vem som begår lagbrottet. Om någon form av lagbrott som du själv eller någon i din bekantskapskrets är skyldig till skulle ligga bakom nyttjandet av en viss produkt eller möjliggörandet av en viss händelse som diskuteras så får man inte berätta om detta lagbrott i inlägget.

Ändrat av Laggeman
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3.9 Locka inte till lagbrott - Vi tillåter inte inlägg eller länkar som uppmanar till eller på annat sätt leder till information som direkt eller indirekt uppmanar till att begå lagbrott. Detta gäller oavsett vem som begår lagbrottet. Om någon form av lagbrott som du själv eller någon i din bekantskapskrets är skyldig till skulle ligga bakom nyttjandet av en viss produkt eller möjliggörandet av en viss händelse som diskuteras så får man inte berätta om detta lagbrott i inlägget.

Snyggt Sune! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Flängde runt lite och försökte få tag på frön men den vanligaste sorten mangrove i thailand är den som förökar sig via sticklingar. Dessa går att köpa men är 20-30 cm långa, detta gör ju såklart transporten svår men är förmodligen inte lagligt att ta in heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...