andreas_persso Postat 27 januari 2013 Postat 27 januari 2013 Alla fiskar o så verkar må prima koraller blommar osv.Vad ska jag göra byta mycket vatten? Tack för svar / andreas Citera
StefanB Postat 27 januari 2013 Postat 27 januari 2013 Jag e oxå nybörjare när det gäller saltvatten, men de jag gjorde var ett stort vatten byte, så fick jag ner nitratet. Man måste oxå kanske ta reda på varför värdet stigit till 100!? Som sagt vet jag inte så mycket om salt.men börja med vatten bytte och gör ett nytt test. Det är de tipset jag fickHur länge har karet varit igång? Vilket test använder ni? Citera
andreas_persso Postat 27 januari 2013 Författare Postat 27 januari 2013 1år men jag transpoterade det med allt vatten o fiskar korallen sten osv i onsdags har de varit igångJag använder salifert. Citera
Yodelking Postat 27 januari 2013 Postat 27 januari 2013 Hur stort är akvariumet? Är det litet typ 50 liter hade jag nog satsat på att göra några större vattenbyte för att få ner det.T.ex. ett 50% vattenbyte nu och ett till om en vecka. Citera
andreas_persso Postat 27 januari 2013 Författare Postat 27 januari 2013 120l 30l sump ska kolla imorgon om de gått ner annsrs bytrr jag lite vattenLäste om någon vodka metod men vågar man sig på de? :-) Citera
_Manne_ Postat 27 januari 2013 Postat 27 januari 2013 Eftersom du verkar ha flyttat karet så börja med ett eller två rejäla vattenbyten , så med lite tur så är du på banan igen..vodka kör man vid lite "längre" problem.. Och framförallt läsa på ordentligt då man måste veta vad man gör..mvh manne Citera
nike83 Postat 27 januari 2013 Postat 27 januari 2013 håller med Peter och Magnus, börja med ett vattenbyte.försök lista ut varför du har hög nitrat och sedan försöka åtgärda detta. Vodka är svårt och jag skulle rekommendera dig biopellets istället. men som sagt, försök att hitta orsaken innan du försöker bota den! Citera
StefanB Postat 27 januari 2013 Postat 27 januari 2013 Kan rekommendera [h=1]Seachem SeaGel[/h]finns att köpa på drakfisken.seJag fick ner mitt värde med vattenbyte och sen i med en strumpa Citera
andreas_persso Postat 28 januari 2013 Författare Postat 28 januari 2013 Tack för svar grabbar ska byta vatten nu några gånger sen provar jag nog din strumpa stefan!!! fast jag köper en ny ha de gott. :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.