Gå till innehåll

Vilket märke BP?


Lunka

Rekommenderade inlägg

De flesta är snarlika produkter. Det finns ofta något litet som skiljer dem men om den lilla skillnaden gör någon verklig effekt eller bara är marknadsföring är väl tveksamt.

Jag skulle dock säga att NP Biopellets XL är lite mer "unik" då den inte behöver hållas i rörelse för att fungera. De går alltså utmärkt att köra i en filterstrumpa, ytterfilter eller dylikt. Så de är enklare än de flesta andra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har tidigare kört med originalet N/P Biopellets och nu Fauna Marin.

Jag inbillar mig att Fauna Marin förbrukas snabbare men är stabilare. Att N/P biopellets var aggressivare och fick mina vattenvärden att droppa snabbare än Fauna Marin.

vill understryka att jag inte har detta alls vetenskapligt bevisat, samt att det är bara min "känsla". dock tror jag på att N/P är mer aggressivt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har tidigare kört med originalet N/P Biopellets och nu Fauna Marin.

Jag inbillar mig att Fauna Marin förbrukas snabbare men är stabilare. Att N/P biopellets var aggressivare och fick mina vattenvärden att droppa snabbare än Fauna Marin.

vill understryka att jag inte har detta alls vetenskapligt bevisat, samt att det är bara min "känsla". dock tror jag på att N/P är mer aggressivt!

Kanske var det så att det gick ner snabbare i början, men att det nu börjat plana ut då du börjar närma dig lägre värden?

Jag har haft både "originalet" och Vertex nu senast och märker ingen skillnad på dem vad gäller livslängd eller åtgångshastighet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...