Gå till innehåll

PLC - Programmerings kunskap Siemens LOGO


wrang

Rekommenderade inlägg

Om B002 får sin inpuls mellan I2 och B001 så blir det som jag tänkt.

Fast vid närmare eftertanke kanske man måste sätta ett "pulse relay" efter I2 och före de andra funktionerna.

Hoppas det funkar nu...

Testade med detta du skrev och hoppas att det var rätt men funkar ändå inte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har läst fel på funktionerna. Jag trodde Pulse relay gav en tidsbegränsad puls ut, men det gör den bara efter att triggen blivit nolla.

Jag är inte riktigt färdig att ge upp än. Det finns en chans att det kan fungera om man tar bort B 011 och ersätter alla pulse relay med följande:

Man kopplar insignalen till ett Ondelay och till en XOR ingång. Utgången på Ondelay går till andra ingången på XOR. Ut är ut från XOR. Om detta fungerar beroor på hur det interna programmet i Logo fungerar men förhoppningsvis får man EN tidsbegränsad puls ut och i så fall bör det fungera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Hej

Vad vill du veta, kan jag inte det själv, så har jag arbetskollegier som "bara" sitter och programmerar siemens PLC:er.

Okey så bra fråga dom nu då hur man gör för att den skall vara i runläge/start efter ett strömavbrott.

Så som den är nu så startar den om efter ett strömavbrott!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...