PeterGG Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 Hej. Har lite problem med valonia i mitt lilla 54L kar. Dessutom lite i mitt fraggkar.. Det var länge sen jag såg Mithrax krabbor i handeln... Någon som har något bra substitut?Köpte diverse eremiter (elegans, tricolor, ngn röding, lasses favorit).. men inget som direkt gått på och festat... de flesta föredrar sanden... Några tips? börjar bli tråkigt att skörda vallonia.. Citera
krille 55 Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 Jag köpte en mitrax i förra veckan men den vet nog inte att den tycker om kulalger. Får se om den kommer på det nån gång. Citera
Reuben Postat 30 januari 2013 Postat 30 januari 2013 ted kan ta in dem, pappa köpte för ett litet tag sedan: Annars kan man importera: http://www.extremecorals.de/en/tiere/invertebrates/krabben-krebse/mithrax-sculptus/a-1151/ Det blir kanske dyrt, men köper du annat på samma gång kan det fungera Citera
knabbuziak Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Jag hade en grön spindelkrabba som städade undan mina vallonia... Tyvärr försvann den efter ett halvår ungefär, och nu har jag sett fler alger på gång... :-(Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citera
Alexraptor Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Det jag säkert kan säga är att akta dig för Mithrax krabbor.Det finns risk att dom kan ge sig på koraller eller till och med fiskar som inte är tillräckligt snabba.Hade en rikitigt otrevlig en som försökte äta upp en goby, och ja, det var helt definitivt en mithrax. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.