rillz Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 tja undrar en sak, kör me 4st t5 54w i mitt kar 2 blå 2 marine från juwel. finns det nåt annat bra märke me lite mer blå effekt i ? tycker mina blå e ganska ljusa, skulle vilja ha lite mörkare. tacksam för svar. Citera
Laggeman Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Osram 67 är väldigt mörkblå.Rör nr 3 uppifrån; Citera
rillz Postat 1 februari 2013 Författare Postat 1 februari 2013 ja det såg ut o va lite lila i okså. läckert. tack Citera
Luddox Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Eftersom jag själv kört med Juwel, har jag ett minne av att de inte kör med standardlängd på ljusrören.. Man är alltså låst till deras eget utbud..(med reservation för att jag minns rätt..) Kolla för säkerhets skull så du inte köper några rör som sen inte passar.. Citera
greger Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Precis som Luddox påpekar så har juvel egna mått på rören, vilket gör utbudet minst sagt klent!Men Arcadia har rör i Juwel-längd, så har du lite tur kanske dom har ett snyggare rör.... Citera
mikoto Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Juwel har ju ett blått rör med faktiskt. Är de kassa tro eller fungerar de väl? Någon som testat? Det ser ju inte hemskt ut. Citera
Luddox Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Rören jag hade var inte kassa på något sätt (och visst fanns helt OK blå). Däremot gjorde de ett visst hål i plånboken, då valmöjligheten/konkurrensen inte fanns.. Citera
Guest Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Hur mycket mindre/större är juvet mor andra? skiljer det i watt mot standard? annars kan man ju justera socklarna lite mullemeck. Citera
knabbuziak Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Juwel har ju ett blått rör med faktiskt. Är de kassa tro eller fungerar de väl? Någon som testat? Det ser ju inte hemskt ut.Jag har moddat mit Juwel 54L så att jag kan sätta in ett 24WT5 istället för standard 15WT8. Använder Juwels av samma längd och får bra blått ljus tycker jag. Har även kompletterat med några vita lågeffekts-dioder, men de gör ingen större skillnad... Mjukisar, skivor och anemoner funkar kanon!Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citera
rillz Postat 2 februari 2013 Författare Postat 2 februari 2013 jo kör me juwels egna blå nu, helt ok men tycker dom e lite ljusa i färgen, men kanske ska va så, jo tyvärr har dom ju special mått mina e 1047 mm. det är ju om man ska byta armatur vart efter till en större. me kanske 6 t5 i. lr mh? vad tycker ni? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.