Vidofner Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Köpte en sandvändande sjöstjärna som del av min städpatrull och läste samma dag i en annan tråd att laggeman avrådde en kille från att skaffa såna i början då sanden är för ren och den riskerar att svälta ihjäl. Idag kom min upp från sanden för första gången sen jag skaffade den och jag testade att ge den lite nori (sushisjögräs) men det var inget den var intresserad av. Min fråga är nu ifall ni tror att den kommer att dö och ifall jag kan mata den på nåt sätt? Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
Vidofner Postat 2 februari 2013 Författare Postat 2 februari 2013 Funkar det? Behöver det inte kommer ner i sandlagret för att dom ska tillgodose sig maten? Citera
Blåbert Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Vad ska du göra då? Se till attt strö lite pellets i sanden. De äter ju matrester normalt sett...Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
petrol Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Jag hade fem st samtidigt en gång. Matade med artemia. Citera
Vidofner Postat 2 februari 2013 Författare Postat 2 februari 2013 Jag hade fem st samtidigt en gång. Matade med artemia.Tryckte du ner artemian i sanden då eller spred du bara ut det i karet? Eftersom jag inte har några fiskar än så har jag inte så mycket mat hemma, men artemia har jag faktiskt i frysen sen jag hade sötvattensakvarium Citera
slarvid Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Trodde dom åt mikroprylar i sanden? Butiken ja köpte min på sa att de inte behövde någon extra mat, samt att de inte va så lättdödade som andra stjärnor? Citera
Blåbert Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Dom äter nog inte maten som den är, men den löses väl upp. Hela greken med städpatrull är ju att de ska ta hand om oönskad skit såsom matrester. Citera
Guest Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Det finns mer käk en vad man kan tro i sanden. är nog ingen fara lägg lite käk under sanden någon ggr/vecka i starten. Citera
DaTrucka Postat 2 februari 2013 Postat 2 februari 2013 Har du bara en så kommer den säkert klara sig, den suger i sig allt smått som finns i sanden. Om den är ute och vandrar så kan du ju försöka lägga lite pellets eller fryst framför den i färdriktningen om du är orolig. Citera
Vidofner Postat 2 februari 2013 Författare Postat 2 februari 2013 Ok, tar det lite piano då da Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.