Gå till innehåll

blågul frökenfisk i ett 180liters?


RickardK

Rekommenderade inlägg

Tänkte höra vad ni tror. Har ett 180liters akvarium som är ca 3 månader nu. De enda fiskarna som finns i är ett occelaris-par. De ytterligare fiskar jag tänkt mig är

* firefish

* nån clowngoby

* nån blenny (förmodligen en salarias f.)

* kanske kanske en elddvärgkejsare alternativt nån fin gylta

* fler smågobies (neongobies, trimmas och eviotas)

nu är jag dock väldigt sugen på en elektriskt blå fisk också. Skulle gärna ha en blågul frökenfisk som jag förstått är en av de lugnare frökenfiskarna. Vad tror ni, skulle det bli totalt krig i karet? Om frökenfisken släpps i sist?

trevlig kväll!

Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 7 st i mitt 700L kar och dom bråkar bara med varandra inte med några andra, en delade sitt revir ( en sten med hål i ) med en liten clown som dom andra clownerna bråkade med. Jag tycker dom är roliga att titta på för dom vaktar varje cm av sitt revir utom när det är mat ..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två st Chrysiptera taupou och de är inte alls speciellt aggressiva, de håller sig mest för sig själva och skulle någon annan fisk komma nära deras revir säger de ifrån genom med att vifta med kroppen mot den andra fisken. Ev att de är lite hårdare mot chromisarna om de skulle hända att de kom nära deras revir men på "öppet vatten" bryr de sig inte om varandra speciellt mycket.

Av alla frökenfiskar (tre arter) jag har är domino fröknarna mest aggressiva.

Btw så var Chrysiptera taupou de allra första fiskarna jag skaffade och det var i ett 180l och det funkade strålande och då hade jag bland annat clowner, salarias och sandvändare i det karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har 2 st i mitt kar och där är det clownerna som bestämmer, och dem andra håller sig på sin kant, jag undrar lite bara du skriver du vill ha en eld dvärgkejsare, jag är själv lite sugen på en till mitt 240 kar men är rädd att mitt är för litet eller vad säger ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har 2 st i mitt kar och där är det clownerna som bestämmer, och dem andra håller sig på sin kant, jag undrar lite bara du skriver du vill ha en eld dvärgkejsare, jag är själv lite sugen på en till mitt 240 kar men är rädd att mitt är för litet eller vad säger ni?

Menar du en C loricula? Nej i så fall så är inte 240 liter för litet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...