Morot Postat 18 mars 2013 Postat 18 mars 2013 det går inte så fort här, men saltvatten ska man ju inte jäkta med har jag hörthar lyft upp karet på en köksbänk och satt dit en 11watts e27 lampa och en blå ledlist från claes olssonnu väntar en veckas fiske i norge efter det så ska karet fyllasSkrejfiske på Söröya? Citera
_Manne_ Postat 18 mars 2013 Postat 18 mars 2013 Blir det ett litet LED bygge till detta sen Markus ?Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 24 april 2013 Författare Postat 24 april 2013 jo tack bara bra. eller fisket i norge gick så där, 32 grader kallt på natten var mer än tillräckligtkaret står fortfarande tomt men jag har fixat fram fraggar på 20 olika knappar några ricordeor dom står just nu och väntar på att få komma ner i testkaret har även börjat på en enkel led belysning med 10 st 3w led Citera
snickarn Postat 2 maj 2013 Författare Postat 2 maj 2013 Torsk var det som stod på önskelistan i norge.Äntligen så har tummen lossnat . Det finns numera 18 liter vatten i detta kar.Möjligt att det är fel forumsdel för ett nano men karet fungerar först och främst som testkar Levande hittills består av 2hg ls med watermelon och en tokorange zooanthusTekniken 500 liters pumphuvudBelysning compact lysrör 16000 k och en blå ledlist Citera
snickarn Postat 2 maj 2013 Författare Postat 2 maj 2013 Så fort som möjligt. Annars blir det nog att jag måste sälja all min sten och korall som litetsmultron huserar åt migMen allt har sin tid två småttingar och ett husbygge kräver lite tid Citera
snickarn Postat 28 juni 2013 Författare Postat 28 juni 2013 För att visa att det faktiskt går framåt .Min 375 liters sump Citera
snickarn Postat 31 juli 2013 Författare Postat 31 juli 2013 Nu står sumpen på plats och tjänstgör som tillfälligt kar.ska hämta hem resten av korallerna snarast från fodervärdenLite roligare att ha dom hemma även om det bara är i källarenSka försöka få karet beställt innan vintern så man har något att pyssla med Citera
_Manne_ Postat 31 juli 2013 Postat 31 juli 2013 Nu står sumpen på plats och tjänstgör som tillfälligt kar.ska hämta hem resten av korallerna snarast från fodervärdenLite roligare att ha dom hemma även om det bara är i källarenSka försöka få karet beställt innan vintern så man har något att pyssla medBehöver du någon hjälp så hör av dig! Kul att du fått igång något som kan kallas saltkar Mvh Manne Citera
snickarn Postat 31 juli 2013 Författare Postat 31 juli 2013 Tackar god råd och annan hjälp är alltid välkommet Citera
snickarn Postat 11 september 2013 Författare Postat 11 september 2013 kvällens nöje var att klippa ut en mall för bottenglasetbaksidor 55 cm kortsidor 60 cm framsidor 90 cm diagonalmåttet är 150 cmfår ta och skruva ihop en modell i full storlek för nu ser det nästan ut som en megakubfortsättning följer.... Citera
_Manne_ Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Härligt Markus! Måste ju vara skitkul att snart komma igång med detta projektet!Med vänlig hälsning, Manne Citera
snickarn Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 det har varit många turer runt och omkring detta projekt . vinkelkaret gjorde sig inte som jag trodde det skulle göra. byggde upp det i modell fullstorlek och såg att portionerna mellan rummet fönsterdörrarna och karet blev kassså idag köpte jag ett nytt kar även det med lite speciella mått får bli en ny tråd om det karet .... Citera
_Manne_ Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Nyfiken**Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Nyfiken**Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkJa me då!! Citera
byggarebob Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Hade vart ascoolt med ett udda kar...lycka till.. Citera
snickarn Postat 27 januari 2014 Författare Postat 27 januari 2014 Vinterväglaget har ställt till det. karet och ett hyrsläp står i malmö Citera
_Manne_ Postat 27 januari 2014 Postat 27 januari 2014 Vad gör karet i Malmö?.. Det ska ju vara i Halmstads gräddhylla..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 27 januari 2014 Författare Postat 27 januari 2014 ja det kan man ju tycka ! riktigt taskig timing av vädergudarna vilket somdet fick bli ett begagnat kar denna gången också. inte så djupt men högt (85 cm) !!Vad gör karet i Malmö?.. Det ska ju vara i Halmstads gräddhylla..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.