mogge77 Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 HejDenna gynnare - ca 4cm bred har bott i vårt kar från den var ca 1 cm och följde med en levande sten in , Vi fick ta ut den till sumpen nu eftersom den börjat äta turbosniglar i rasande fart.Någon som vet vad det är för sort? Citera
Petter N Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 Jag skulle gissa att det är en sådan här, ibland kallad Terminatorkrabba.http://se.reeflex.net/tiere/1120_Actaeodes_tomentosus.htm Citera
nike83 Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 min drog in en mindre mussla (5 cm) och en ricrordea under min LS (krabban var ca 5-6cm). antar att den tänkte bygga bo eller var hungrig... den donerade jag till en som har en mantis. Citera
mogge77 Postat 20 februari 2013 Författare Postat 20 februari 2013 Tackar, nu bor den lyckligt i sumpen, men de rumsterar verkligen om, den har redan börjat samla småsten och skal till någon slags dörr framför en bohåla. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.