Gå till innehåll

prisbild på vanliga koraller/anemoner


hagbard

Rekommenderade inlägg

Ang priser så borde ju butiken käna en massa tid på att prismärka? Man kanske har en budget när man går in i en butik och fråga om pris på den den och denna borde ta en massa onödig tid. Sedan lag är en annan sak man ska ha priser på allt sedan ska man ha skötselråd till alla djur. Sedan att vissa butiker har dröm priser en skiva för 200 och på stenen är det 10 st då backar jag iaf om det inte är någon väldigt udda. Sedan tycker jag priserna ofta beror på vart butiken ligger. Är ju ofta dyrare på ställen med högre hyror osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är trist att det på visa ställen är väldigt få prislappar. Jag som studerande har en ganska tajt saltbudget och det skulle vara så mycket smidigare att kunna läsa vad saker och ting kostar istället för att fråga vad diverse fraggar av olika arter och storlek kostar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är väl hur korallers värde är lite dynamisk. När den först kommer in kan den se lite sliten ut men efter några veckor och den mår bättre kan den se bra mycket bättre ut. Då är den ju värd mer.

Samtidigt kan en korall bli skadad, man kanske har något som nopprar på den då går värdet ner lite.

Samma gällande fisk, fiskar som har varit i butiken en dag har större chans att dö inom kort dem är värda mindre, men när de varit i systemet 3 månader så är dem stabila och bra fiskar, självklart värda mer.

Därför tror jag att höfta passar så bra som det gör.

Finns några handlare med listor, ibland får man ett kap, ibland är det bara skrattretande priser jag föredrar att ha en dialog med handlaren men ett riktpris skulle upskattas.

Ted hade under en period sitt korallkar uppdelar i 4 prisklasser vilket var rätt smart tyckte jag.

sen skall man inte glömma att varje korall är unik och man har ganska stor omsättning i många butiker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Provade med den i en akvarie affär i Shlm, men det funkade inte, NEJ den musslan ska inte säljas, jaså varför har ni den då i butiken?

Jo, man kan ju säga att allt är till salu, men att musslan i visningsburken kostar 10tusen eller att några av moderkolonierna av Acropra kostar 5 lax - det är kanske en bättre lösning.....prissättning är ju trots allt fri;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, man kan ju säga att allt är till salu, men att musslan i visningsburken kostar 10tusen eller att några av moderkolonierna av Acropra kostar 5 lax - det är kanske en bättre lösning.....prissättning är ju trots allt fri;)

Absolut, allt har ju ett pris, frågan är ju vad man är villig till att betala!

Har fått prisuppgifter på en fisk som skulle kosta mig 60000:- men den hoppade jag då jag tyckte det va lite dyrt, men allt har ett pris.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...