Fluval_Robban Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Vad är detta för jobbig grön alg som har tagit över mitt lilla nanokar och hur fa..... blir jag av med den??? Den utökar sitt revir hela tidenkan man säga....Har tagit bort mycket men kommer tillbaks direkt Citera
Manks Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Är det samma akvarium du har din barracuda i? Misstänker att han skitar ner vattnet en del... Citera
Lasse Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Det där verkar gå åt det blågröna hållet. Lossar den lätt?MVH Lasse Citera
Fluval_Robban Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 Är det samma akvarium du har din barracuda i? Misstänker att han skitar ner vattnet en del...Nej det är inte det karet jag har barracudan i.... Citera
Fluval_Robban Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 Det där verkar gå åt det blågröna hållet. Lossar den lätt?MVH LasseBeror väl på om jag säger så här, tar jag tag i några algtrådar och drar då följer LS:stenen med upp... så det sitter bra fast:( kommer på glaset med men det skrapar jag bort med rakblad... Citera
Reuben Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 gör ett stort vattenbytem ha vattnet i en hink och skura stenen i hinken med gammalt vatten med en diskborste eller liknandealternativt mörklägg karet 3-4 dar. o gör ett 80% vattenbyte efter mörkläggningen Citera
Fluval_Robban Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 gör ett stort vattenbytem ha vattnet i en hink och skura stenen i hinken med gammalt vatten med en diskborste eller liknandealternativt mörklägg karet 3-4 dar. o gör ett 80% vattenbyte efter mörkläggningenOk:) var inne på det alternativet själv med borstning av sten... får helt enkelt sätta in det tunga artelleriet;) Citera
Fluval_Robban Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 Ok gjorde som ni sa hehe... ut med invånarna och all sten... skrubbade den och bytte ca 70% vatten så nu är vattnet fint igen och fiskarna tillbaks... tänkte köra släkt också några dagar kanske;)Nemo och några Chromis verkar glada igen:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.