borne82 Postat 28 februari 2013 Dela Postat 28 februari 2013 Jag vet inte hur jag ska fånga in min maskätande goby. Han e sjukt snabb och jag vill inte rensa karet från sten och koraller finns här någon vänlig själ i Skåne som kanske har en fiskfälla att låna ut eller kanske sälja eller någon annan kanske har något bättre tips hur jag ska fånga den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 28 februari 2013 Dela Postat 28 februari 2013 Ta en fryspåse och gör små hål i ovankanten med ca 2 cm mellanrum mot öppningen, trä sedan en fiskelina igenom alla hålen så det blir en snara av den (som en kulpåse). Sänk ner påsen till botten, lägg en liten sten i den så den ligger stilla. Rikta den mot strömmen i karet, så den håller sig "uppblåst". Lägg sedan en bit mat inuti påsen, sitt sedan och håll koll med snöret i handen utanför. Dra åt "snaran" när fisken är inuti påsen. Så fick vi upp vår. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 28 februari 2013 Dela Postat 28 februari 2013 med denna så fångade jag min imperator: http://www.tritonakvarium.se/product.asp?product=599kräver dock en del tålamod... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Crissan Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 Sistnämnda funkar kanon, ja lånade en hemmagjord variant av stig i gemla. Sätt en fiskelina i luckan som håller den uppe o använd en liten slang för att spruta in eller lägg en kub me frysmat i lådan, o när rätt fisk är inne så släpper man ner luckan. Fick upp ett gäng vandaliserande damseller på en halvtimme. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 Jag har en sådan här: http://www.drakfisken.se/fallor/1744-fiskfalla-genius-21x13x15cm.htmlDu får gärna låna den, men med tanke på priset den kostar hade jag nog köpt den...Det är ju ändå 19 mil att först åka och hämta den och sedan åka och lämna den igen...Men har du mer bråttom än att skicka efter den, så finns den för avhämtning här... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 Jag kan garantera att Yodelkings är grymt bra då jag själv lånat den för att fånga 3st frökenfiskar! Tack än en gång förresten för lånet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.