Gå till innehåll

fånga fisk


borne82

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte hur jag ska fånga in min maskätande goby. Han e sjukt snabb och jag vill inte rensa karet från sten och koraller finns här någon vänlig själ i Skåne som kanske har en fiskfälla att låna ut eller kanske sälja eller någon annan kanske har något bättre tips hur jag ska fånga den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta en fryspåse och gör små hål i ovankanten med ca 2 cm mellanrum mot öppningen, trä sedan en fiskelina igenom alla hålen så det blir en snara av den (som en kulpåse). Sänk ner påsen till botten, lägg en liten sten i den så den ligger stilla. Rikta den mot strömmen i karet, så den håller sig "uppblåst". Lägg sedan en bit mat inuti påsen, sitt sedan och håll koll med snöret i handen utanför. Dra åt "snaran" när fisken är inuti påsen. Så fick vi upp vår.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sistnämnda funkar kanon, ja lånade en hemmagjord variant av stig i gemla. Sätt en fiskelina i luckan som håller den uppe o använd en liten slang för att spruta in eller lägg en kub me frysmat i lådan, o när rätt fisk är inne så släpper man ner luckan. Fick upp ett gäng vandaliserande damseller på en halvtimme.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en sådan här: http://www.drakfisken.se/fallor/1744-fiskfalla-genius-21x13x15cm.html

Du får gärna låna den, men med tanke på priset den kostar hade jag nog köpt den...

Det är ju ändå 19 mil att först åka och hämta den och sedan åka och lämna den igen...

Men har du mer bråttom än att skicka efter den, så finns den för avhämtning här...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...