Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag vet inte hur jag ska fånga in min maskätande goby. Han e sjukt snabb och jag vill inte rensa karet från sten och koraller finns här någon vänlig själ i Skåne som kanske har en fiskfälla att låna ut eller kanske sälja eller någon annan kanske har något bättre tips hur jag ska fånga den

Postat

Ta en fryspåse och gör små hål i ovankanten med ca 2 cm mellanrum mot öppningen, trä sedan en fiskelina igenom alla hålen så det blir en snara av den (som en kulpåse). Sänk ner påsen till botten, lägg en liten sten i den så den ligger stilla. Rikta den mot strömmen i karet, så den håller sig "uppblåst". Lägg sedan en bit mat inuti påsen, sitt sedan och håll koll med snöret i handen utanför. Dra åt "snaran" när fisken är inuti påsen. Så fick vi upp vår.

Postat

Sistnämnda funkar kanon, ja lånade en hemmagjord variant av stig i gemla. Sätt en fiskelina i luckan som håller den uppe o använd en liten slang för att spruta in eller lägg en kub me frysmat i lådan, o när rätt fisk är inne så släpper man ner luckan. Fick upp ett gäng vandaliserande damseller på en halvtimme.

Postat

Jag kan garantera att Yodelkings är grymt bra då jag själv lånat den för att fånga 3st frökenfiskar! Tack än en gång förresten för lånet :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.