Gå till innehåll

Ta bort teknikfack på percula120


patan76

Rekommenderade inlägg

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Här kommer en sen bild.Det ska så klart målas och några hyllor ska också ditt.Hur går det för dig?[ATTACH=CONFIG]97009[/ATTACH]

har inte vågat ännu :D måste ju köpa 2st tunnor, du har inte någon bild med sump inlagd?

Mvh John

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tufft, du har kanske sett min tråd här på forumet där jag byggde om min controller lite grann. Tyvärr ganska plottrig men om man hänger med på sammanhangen så är det jättelätt att ändra om den. Det som är mest synd är bara att pumpen är så våldsamt stor...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan jag det! Min tråd är väldigt rörig men jag har försökt ta fram de bästa två inlägget åt dig här:

Första inlägget om vilka kondensatorer du kan ändra: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?49890-Resun-Waver-15000-recension-modifiering&p=483152&viewfull=1#post483152

Så kondensatorerna är märkta på kretskortet, de som du vill åt är dessa: C10(låg hastighet), C6(mellan hastighet) och C5(hög hastighet). Alla tre är 22uF orginal, om du halverar kondensatorns värde halverar du tiden. Det är helt linjärt så det är jättelätt att räkna på vilka intervall du vill ha. Jag ville ha samma längd på första och sista intervallet med, jag kom på en lösning till det i det här inlägget:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?49890-Resun-Waver-15000-recension-modifiering&p=485776&viewfull=1#post485776

Jag lödde bort en av potentiometrarna och kondensatorerna och länka ihop benen på två av chippen. Väldigt lätt att göra om man har en tennsug eller liknande. Men det behövs inte om du är nöjd med att ha tre separata intervall till pumpen.

Har inte orkat arbeta mer på kontrollerna sedan dess dock. Men jag tror det går fixa till lite mer grejer på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...