Gå till innehåll

Kar i kök


Suma

Rekommenderade inlägg

Ser välordnat o snyggt ut.

Din WP-40 lär nog bli tillräcklig efter vad jag har läst... :)

Kabelkanaler gömmer sladdar på ett enkelt sätt, dessutom relativt enkelt att oppna när man ska ta ut någon utrustning.WP-40n blir nog att köra lite halvt på tomgång, går på Low nu under inkörningen...Ska limma de sista stenarna nu i helgen om det blir som jag tänkt. Får väll också ta mig samman och mäta igenom vattnet samt pytsa i lite bakterier så det blir lite fart.Nån vecka till så släpper jag på lite ljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hmmm jag måste göra om mina mätningar tror jag... Sist hade jag i runda slängar Mg 1400 och Ca 450 med likadant salt. Jag kör ju iofs inte osmosvatten men ändå. Kanske nåt som inte stämmer.

Hur som helst, jag är svårt imponerad av din scape! Ju mer jag kollar på den desto mer imponerad blir jag. Jag tvivlar på att någon annan har gjort på det sättet.

Jag är i färd med att planera ett större (120 liters Juwel Lido i dagsläget) och känner att det hade varit bra om man var händig. Varför tillverkas inga vita akvariebänkar för lite större akvarium för?! Ska man behöva lära sig det också? Hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mätningarna,alltså det här med färgomslag är ju inte min starka sida... trots att jag jobbat med liknande många år.Ska själv följa upp mätningarna till helgen. Jag har gjort om scapen lite sen sista bilderna.La två rör utblås bakom stenen samt byggde lite luftigare och limmat ihop det lösaste.Kommer bilder endera dagen.Vet inte om jag är helt klar ännu. DIY bänkar har väll sina fördelar men map tid och pengar kan nog en renoverad begagnad vara ett smartare upplägg...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han/hon känner sig väll lite ensam, inte vimlar det av mat heller i nyöppnat kar. Han/hon har hittat en hörna som nog känns bra iallafall. Putsarräkan har varit framme och hälsat men är lite skötsamt blyg. Och Snigel, ja Snigel är väll bra kompis men ingen som hållerigång helehelgen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Nä, det stämmer nog.

Jättesnygg bild! Men det är väl ändå ingen putsarräka? Ser ut som en boxarräka?

Jag kan inget om disco så jag vet inte riktigt men jag tycker att det ser ut som om du har väldigt bra ljus. Det kan vara svårt att se på foton dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Nä, det stämmer nog.

Jättesnygg bild! Men det är väl ändå ingen putsarräka? Ser ut som en boxarräka?

Jag kan inget om disco så jag vet inte riktigt men jag tycker att det ser ut som om du har väldigt bra ljus. Det kan vara svårt att se på foton dock.

Nä bilden är Stenopsus Hispidus om jag inte är felaktigt informerad...men har en liten putsarräka också...ska se om han fastnar på bild.

Har börjat trappa upp belysningen kör 2 timmar med ( 3 st 20W 420/430/445nm + 2st 20W 10000K )x80% + 1,5 timme med ( 100W 20000K / 450nm ) x 60% lite cirkavärden på procenten. Kör bara discorött som underhållning...inte på bild.

Stoppade i första korallerna igår post-7468-14468929826906_thumb.jpg Ska försöka bli klar med det mesta av sladd dragningen i helgen samt testa hur/om ORP / ozonen fungerar. Men troligen så slappar jag mest i stället.

post-7468-14468929826667_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jättesnygg hammarkorall! En sån letar jag med ljus o lykta efter men butikerna häromkring verkar mest fokusera på SPS. Det blir väl att jag får beställa från Tyskland till sist.

Hittade min på Marinakvariet i Mölndal.post-7468-14468929864441_thumb.jpg

post-7468-14468929864196_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Några till koraller på plats. Något osäker på alla namn men tror på:

[TABLE=width: 64]

<tbody>[TR]

[TD=class: xl63, width: 64]Sinulari polydactyla[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl65]Montipora capricornis ?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63]Pachyclavularia violacea[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl63]Discosoma sp.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl64]Euphylia paranchora[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: xl65]Acropora sp.[/TD]

[/TR]

</tbody>[/TABLE]

post-7468-14468930039917_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Kabelkanaler gömmer sladdar på ett enkelt sätt, dessutom relativt enkelt att oppna när man ska ta ut någon utrustning.WP-40n blir nog att köra lite halvt på tomgång, går på Low nu under inkörningen...Ska limma de sista stenarna nu i helgen om det blir som jag tänkt. Får väll också ta mig samman och mäta igenom vattnet samt pytsa i lite bakterier så det blir lite fart.Nån vecka till så släpper jag på lite ljus.
hoppas du köpt rätt kanal då för finns en sorts kanal som man brukar använda på skola osv som är extremt svår att öppna=P
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...